شناسهٔ خبر: 66660907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تشرف جمعی از جانبازان ۷۰ درصد آسایشگاه امام خمینی(ره) مشهد به حرم مطهر رضوی

به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و به همت کفشداران کشیک اول آستان قدس رضوی، جانبازان ۷۰ درصد نخاعی آسایشگاه امام خمینی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

صاحب‌خبر -

در طلوعی دیگر از طلوع‌های معنوی در حرم ثامن الحجج (ع)، شاهد ضیافتی صمیمی و روحانی بودیم که در آن، عطر ایثار و فداکاری جانبازان سرافراز میهن با نسیم خوشبوی کرامت در هم آمیخت و حماسه‌ای از عشق و ارادت را به تصویر کشید.
به گزارش خبرنگار آستان نیوز، صبحگاه امروز، سه شنبه 25 اردیبهشت 1403، خورشیدِ حرم، طلوعی دیگر یافته بود و گویی انوار قدسی‌اش بر زمین تابیده و عطر دل‌انگیز گل‌های بهاری در صحن و سرای رضوی، فضای روحانی و معنوی خاصی را به وجود آورده بود.

در این میان، 30 نفر از کفشداران کشیک اول حرم مطهر رضوی، با دلی سرشار از ارادت و احترام، دل از دنیا کنده و راهی آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) شدند.
در آسایشگاه، جانبازان سرافراز که یادگار رشادت‌ها و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس هستند، با دیدن خادمان حرم، غرق در شور و اشتیاق شدند،چشمانشان که از فراق یاران شهیدشان نمناک بود، در این دیدار دوباره از شوق دیدار یاران و هم‌رزمانشان برق زد.

نغمه‌های روح‌نواز خادمان حرم که در وصف امام رضا (ع) سروده شده بود، فضا را عطر معنویت بخشید و اشک شوق را در چشمان جانبازان و حاضران جاری ساخت.

به رسم یادبود، بسته‌هایی متبرک شامل نمک ونبات متبرک، تسبیح، مهر نماز، گل فوق ضریح و شاخه گل به جانبازان گرانقدر اهدا شد.

این برنامه به اینجا ختم نشد و حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) نقطه عطف این دیدار معنوی بود. 80 نفر از جانبازان سرافراز با همراهی خادمان آستان قدس، در میان استقبال گرم زائران، به بارگاه منور رضوی مشرف شدند و با حضور در پشت پنجره فولاد صحن انقلاب، با قرائت زیارت امین‌الله، از عمق وجود با امام رضا (ع) راز و نیاز کردند.

علی اصغر وحیدی جانباز قطع نخاع جنگ تحمیلی که در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه سردشت به مقام جانبازی نایل آمده است، گفت: احساساتم قابل وصف نیست فقط ممنون امام رضا (ع) هستم که در این ایام مبارک ما را به آستان نورانیش دعوت کرد.
وی افزود: در جوار مرقد منور امام علی ابن موسی الرضا (ع) سلامتی و فرج حضرت صاحب الزمان (عج) را از درگاه خداوند متعال می‌خواهم.
 

زیارت با همراهی خادمین صفایی دیگر دارد
جلیل خلیلی دیگر جانباز قطع نخاع جنگ تحمیلی که در عملیات خیبر در سال ۶۳ جانباز شده است، گفت: در طول سال بارها توفیق زیارت حرم مطهر امام رضا را داشتم اما زیارت در ایام میلاد این امام همام با همراهی خادمین صفایی دیگر دارد.
محمد محمدی دیگر جانباز مشرف شده به حرم مطهر رضوی اظهار کرد: من در عملیات بدر در منطقه مجنون به درجه جانبازی نایل آمدم و هرساله برنامه تشرف به حرم رضوی را در ایام میلاد این امام رئوف داریم و من معتقدم که خود حضرت دعوتمان می کند.
این جانبازان با همراهی خادمین بارگاه امام هشتم از کنار پنجره فولاد به امام‌شان سلام و عرض ادب کردند؛ قرائت زیارتنامه حضرت و زیارت امین الله، زمزمه صلوات خاصه، اهدای شاخه گل و بسته‌های متبرک توسط خادمین امام رضا(ع) به جانبازان و صرف غذای متبرک از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظر شما