شناسهٔ خبر: 66660217 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

میزبانی سینماهای همدان از 60 هزار تماشاگر طی دو ماه

رئیس امور سینمایی استان همدان به ارائه آمار مخاطبان سینماها از ابتدای سال 1403 تا کنون پرداخت و از حضور 60 هزار تماشاگر در سینماهای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: سعید شرفی، رئیس امور سینمایی استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین، از افزایش مخاطبان سینماهای این استان خبر داد و گفت: پس از پایان یافتن کرونا، خصوصا با حمایت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولید فیلم‌های کمدی و مخاطب‌پسندتر افزایش تماشاگران را شاهد بودیم و مردم بیش از پیش با سینما آشتی کردند.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به دو سال گذشته مخاطبان ما افزایش چشمگیری داشتند، عنوان کرد: همواره مشوق حضور مردم در سینماها هستیم، در این راستا سینما بهمن ملایر را به پخش لیزر تجهیز کردیم و با کیفیت‌ترین تصاویر را روی پرده نمایش می‌دهیم.

رئیس امور سینمایی استان همدان با تاکید براینکه تمامی سینماهای استان همدان نیز سال گذشته تجهیز شدند، اظهار کرد: پردیس سینمایی مهر قدس در سال 1401 افتتاح شد و چهار سالن با به روزترین سیستم پخش و صندلی‌ها به بهره‌برداری رسید.

شرفی افزود: در این سینما انتشارات سوره مهر را راه‌اندازی خواهیم کرد تا برای تماشاگران ضمن ارائه فیلم‌ها، در ورودی سینما و سالن انتظار حس ورود به یک کتابخانه و فضای فرهنگی را تداعی کنیم.

وی با اشاره به فیلم‌های اکران شده در این استان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون خوشبختانه سینماهای استان همدان همزمان با سینماهای پایتخت 14 حلقه فیلم اکران شده را روی پرده سینما بردند.

شرفی با بیان اینکه سه سینمای «پردیس مهر قدس»، «سینما فلسطین» و «سینما بهمن ملایر» تحت پوشش حوزه هنری هستند، عنوان کرد: با 10 سالن نمایش و یک هزار و 200 صندلی در این سینماها پذیرای مخاطبان بودیم و با این ظرفیت 14 فیلم اکران شد.

وی با اشاره به وجود 60 سینما در کل کشور، ادامه داد: در این بازه زمانی میزبان حدود 60 هزار مخاطب در سینماهای این استان بودیم و رتبه خوبی را میان سینماهای حوزه هنری کسب کردیم.

رئیس امور سینمایی استان به وضعیت جذب نیرو در سینماهای این استان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این سینماها زیر مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی بوده، رسالت این حوزه جذب حداقلی پرسنل و ارائه حداکثر خدمات است و ما با تعداد اندک نیرو بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما