شناسهٔ خبر: 66659469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات

زادآوری آهو در منطقه شکار ممنوع نوبهارشهرستان مه ولات

با حضور شبانه‏‌روزی مأموران حفاظت محیط‌زیست در عرصه‌های طبیعی،شاهد زادآوری آهو در منطقه نوبهار شهرستان مه ولات هستیم.

صاحب‌خبر -

زادآوری آهو در منطقه شکار ممنوع نوبهارشهرستان مه ولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات گفت:  با وجود محدودیت‌‎هایی از قبیل خشکسالی، این منطقه توانسته است جمعیت وحوش خود را افزایش دهد.

اباذر حسین‌نژاد با بیان اینکه محیط‌بانان نیز در مأموریت‌های خود تصاویر بسیار زیبایی از بره آهوان و سایر وحوش ثبت کرده‌‎اند، افزود: منطقه شکار ممنوع نوبهار شهرستان مه‌ولات ۱۷۰ هزار هکتار وسعت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات باقدردانی از حمایت‌های خیرین در تأمین علوفه و آب مورد نیاز آهوان منطقه، گفت: منطقه شکار ممنوع مه‌ولات زیستگاه اصلی دو گونه آهو و هوبره است.

وی حفاظت و حراست از حیات‌وحش، گونه‌های جانوری، گونه‌های گیاهی، جنگل‌ها و مراتع در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست را از وظایف اداره حفاظت محیط‌زیست دانست و گفت: در این راستا به جد با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

حسین‌نژادافزود: با توجه به اینکه فصل بهار زمان رویش طبیعت و زایش حیات‌وحش است، خودداری از ورود به زیست‌گاه‌های حیات‌وحش برای حفاظت از ذخایر ارزشمند ژنتیکی و گونه‌های حیات‌وحش ضروری است.

وی همچنین بر پرهیز و خودداری از دست زدن به بره‌های حیات‌وحش و جوجه‌های پرندگان و برداشتن جوجه‌ها از لانه و جداسازی بره‌ها از مادر تأکید کرد و گفت: بدانیم جوجه‌ها و بره‌ها در طبیعت هیچگاه تنها نیستند و مادر آنها برای تغذیه جوجه‌ها و تأمین غذا در همان اطراف است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات در ادامه گفت: منطقه شکار ممنوع نوبهار در حال حاضر دارای یک پاسگاه محیط‌بانی در مرکز منطقه بوده و توسط محیط‌بان به صورت شبانه‌روزی حفاظت و کنترل می‌شود.

 

 

نظر شما