شناسهٔ خبر: 66659193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمستردام؛ کلاس‌های درس تعطیل شدند

دانشگاه آمستردام در پی درگیری پلیس ضد شورش هلند با دانشجویان حامی فلسطین از تعطیلی کلاس‌های درس خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - دانشگاه آمستردام اعلام کرد که پس از یورش پلیس برای پایان دادن به تظاهرات حامیان فلسطین در این دانشگاه به‌مدت ۲ روز تعطیل می‌ماند.

هیئت‌مدیره دانشگاه اعلام کرد که تمام کلاس‌ها را در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه لغو کرده است و تمام ساختمان‌ها را می‌بندد. همچنین اعلام کرد که نمی‌تواند ایمنی کسانی را که در محوطه دانشگاه هستند تضمین کند. 

این دانشگاه در هفته گذشته ۳ بار صحنه سرکوب خشونت‌آمیز معترضان از سوی پلیس ضدشورش بوده است.

این سرکوب در حالی رخ داده که حامیان فلسطین برای روز‌ها دست به تظاهرات زده و خواستار قطع تمامی روابط دانشگاه آمستردام با موسسه‌های رژیم صهیونیستی شده‌اند.

هیئت‌مدیره دانشگاه آمستردام اذعان کرده که این تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده است.

در همین حال، پلیس آمستردام طی پیامی در رسانه اجتماعی ایکس مدعی شد که دانشگاه آمستردام گزارشی را به پلیس علیه معترضان به دلیل آن‌چه اقدام خرابکارانه خوانده شده، ارائه کرده است.

دانشجویان سراسر هلند از دوشنبه گذشته علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات برگزار کرده‌اند. تظاهرات در سراسر این کشور عمدتا مسالمت‌آمیز بوده و در مواردی که پلیس در آن دخالت نکرده، بدون خشونت به پایان رسیده است. 

این اقدام‌ها منعکس‌کننده تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و سایر نقاط اروپا است که خواستار آتش‌بس دائمی فوری و قطع روابط مالی دانشگاه‌ها با شرکت‌هایی هستند که از ظلم به فلسطینی‌ها سود می‌برند.

در همین حال، تنش‌ها درباره تظاهرات حامیان فلسطین و اعتراض در دانشگاه‌های استرالیا در کانون توجه قرار گرفته است؛ به‌طوری که یکی از دانشگاه‌های ملبورن به دانشجویان معترض دستور داده که چادر‌های خود را در محوطه این دانشگاه جمع‌آوری کنند.

به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه دیکین در جنوب شرقی ملبورن گفته شده است که فورا به تحصن و اعتراض خود پایان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما