شناسهٔ خبر: 66659178 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

فایده آب کرفس برای لاغری چیست؟ + جزئیات و طرز تهیه

از فواید آب کرفس برای لاغری کالری بسیار پایین آن است که در کنار مزه خاص آن را به نوشیدنی جذابی تبدیل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، کرفس یک سبزی مغذی است که معمولاً در پخت‌وپزهای معمول روزمره از آن استفاده می‌شود و مصرف آب کرفس برای لاغری طرفداران زیادی دارد. همچنین استفاده از کرفس در انواع سالاد یا سوپ‌های رژیمی کاربرد دارد. برگ‌های سبز آن دارای خواص زیادی است. خواص کرفس به شرح زیر است؛

کرفس در پیشگیری از بیماری‌های مزمن، بیماری‌های قلبی و بهبود سیستم ایمنی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.در سال‌های اخیر استفاده از آب کرفس در رژیم‌های لاغری بسیار متداول شده است. افرادی که در صدد لاغری و کاهش چربی های شکمی هستند از آب کرفس به عنوان نوشیدنی روزانه برای سم‌زدایی و کاهش وزن استفاده می‌کنند.

ادعای مصرف‌کنندگان آب کرفس در این است که یک نوشیدنی سالم را جایگزین مواد غیرطبیعی و کافئین دار کرده‌اند. عموماً نوشیدنی سبز روشن طیف وسیعی از مزایای سلامتی را با خود دارند. بسیاری از مردم حتی برای کاهش چربی شکم از آب کرفس استفاده می‌کنند. آب کرفس کم‌کالری و فاقد چربی و قند است و مواد مغذی مفید زیادی دارد. در این مقاله اطلاعاتی را در مورد مصرف آب کرفس برای لاغری در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تاثیر آب کرفس در لاغری چقدر است؟

برای اینکه بدانیم آب کرفس در لاغری چقدر تأثیر دارد، باید با خواص و ویژگی‌های آن آشنا شویم. آب کرفس همچنین دارای فیبر زیادی است که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و گرسنگی را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید مصرف کالری را محدود کنید، آب کرفس را به یک گزینه سالم و کم‌چرب تبدیل می‌کند. آب کرفس ممکن است به‌طور مستقیم باعث کاهش چربی نشود، اما می‌تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد که از مدیریت وزن پشتیبانی می‌کند. شما ملزم هستید برای حفظ وزن سالم، یک رژیم غذایی کامل را دنبال کنید که شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم همراه با ورزش منظم است. آب کرفس باعث پاک‌سازی روده‌ها از سموم و مواد زائد می‌شود و باعث ذخیره طبیعی آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن می‌شود. آب کرفس به‌عنوان یک نوشیدنی مفید می‌تواند به‌عنوان یک منبع عالی برای هضم غذا تبدیل شود.

طرز تهیه آب کرفس برای لاغری

طرز تهیه آب کرفس برای لاغری بسیار راحت است. شما می‌توانید آب کرفس را در خانه تهیه کنید. ابتدا مقداری کرفس را در ظرفی مناسب با دقت بشویید. ساقه‌ها را تکه‌تکه کنید و به قطعه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. آن‌ها را به مخلوط‌کن اضافه کنید تا یکدست شوند. در صورت تمایل می‌توانید به آن نصف لیوان آب نیز اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت مواد مغذی بیشتر و حفظ یک رژیم غذایی متعادل، کرفس را با آبمیوه‌های دیگر مخلوط‌کنید. استفاده از ترکیب آب خیار و کرفس، آب‌لیمو و کرفس و جعفری و کرفس می‌تواند روز عالی را برای کاهش وزن شما بسازد.

فواید و خواص آب کرفس برای لاغری

مهم‌ترین فواید و خواص آب کرفس برای لاغری در موارد زیر خلاصه می‌شود:

آب‌رسانی

مهم‌ترین فایده استفاده از آب کرفس برای لاغری آب‌رسانی بدن است. بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها به‌طور طبیعی دارای محتوای آب بالایی هستند که به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید و سموم را دفع کنید تا بدن بتواند سم‌زدایی کند. آب کرفس برای افرادی که در طول روز آب کمتری را مصرف می‌کنند یک نوشیدنی فوق‌العاده است و باعث می‌شود در طول روز دچار کم‌آبی نوشید و با دفع مواد زائد به لاغری بدن کمک می‌کند.

کالری کمتر

از فواید دیگر آب کرفس برای لاغری کالری بسیار پایین آن است. این موضوع برای افرادی که در طول روز نگران کالری‌های دریافتی بدن خود هستند، بسیار مهم است. آب کرفس طبیعی و خانگی برای یک رژیم لاغری بسیار عالی است.

مصرف فیبر

آب کرفس دارای فیبر است و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود بنابراین کمتر غذا می‌خورید و درنتیجه روند کاهش وزن و لاغری سریع اتفاق می‌افتد.

قندهای طبیعی

آب کرفس دارای قند طبیعی است که در حدود ۵ گرم است. مصرف آن به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک می‌کند و مصرف قند روزانه را تا حد زیادی پایین می‌آورد که به کاهش وزن در افراد کمک می‌کند.

سم‌زدایی بالقوه

آب کرفس خاصیت سم زدایی بالقوه دارد و می‌تواند مواد زائد موجود در بدن را دفع کند و این موضوع به فرایند کاهش وزن در افراد کمک می‌کند.

خاصیت ضدالتهابی

آب کرفس خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند در درمان بیماری‌ها بسیار موثر باشد.

بهبود خلق‌وخو

برخی از رژیم‌های لاغری که به‌منظور کاهش وزن دنبال می‌شوند، به دلیل کمبود تغذیه باعث تغییر در خلق‌وخوی افراد می‌شود که آب کرفس می‌تواند در بهبود نوسانات خلقی و سلامت روان بسیار مفید باشد.

کمک به هضم غذا

مصرف آب کرفس می‌تواند به فرایند هضم غذا در بدن کمک کند. زیرا حاوی ترکیباتی به نام پلی سرکارید است که به بهبود کارایی دستگاه گوارش کمک می‌کند.

طریقه مصرف آب کرفس برای لاغری

نکاتی در مورد طریقه مصرف آب کرفس برای لاغری وجود دارد که در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. برای حداکثر تأثیر بهتر است که به آن آب یا مایعات دیگر را اضافه نکنید، فقط ساقه کرفس و بدون برگ بسیار مناسب‌تر است. نکته مهم دیگری که در رابطه با مصرف آب کرفس وجود دارد این است که بعد از تهیه آن بهتر است ظرف ۲۴ ساعت و حداکثر ۲ روز مصرف شود و نگه‌داشتن آن بیشتر از این موعد پرهیز شود.

بیشترین مقدار مواد مغذی در داخل آب کرفس در همان ساعت‌های اولیه وجود دارد، بنابراین برای کسب نتایج بهتر، لازم است که مصرف آب کرفس به‌صورت روزانه باشد تا نتیجه لازم از مصرف آن به دست آید. کاهش وزن شما باید ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش یا فعالیت بدنی باشد. استفاده از آب کرفس برای لاغری می‌تواند در کنار دیگر روش‌ها به کاهش وزن کمک کند.

سوالات متداول

مضرات مصرف آب کرفس چیست؟

باید در مصرف هر ماده غذایی جوانب احتیاط را رعایت کنیم.مصرف بیش‌ازحد نرمال هر غذا و نوشیدنی می‌تواند مضراتی را برای بدن در پی داشته باشد.برخی از افراد ممکن است نسبت به کرفس آلرژی داشته باشند و با استفاده از آب کرفس دچار واکنش‌های پوستی یا گوارشی و حتی تنفسی شوند.

کرفس حاوی مقادیری از سدیم است و به همین جهت باید مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی بدن ایجاد کند.کرفس همچنین حاوی ترکیباتی به نام اگزالات است. نوشیدن زیاد آب کرفس می‌تواند باعث تجمع اگزالات در بدن شما شود. این برای افراد مستعد ابتلا به نوع خاصی از سنگ کلیه مضر است. اگر سنگ کلیه دارید یا در معرض خطر ابتلا به آن هستید، از مصرف آب کرفس خودداری کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما