شناسهٔ خبر: 66657833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پورابراهیمی در تذکر شفاهی:

وضعیت فعلی بازار سرمایه کشور قابل قبول نیست/ مسئولان کشور بازار سرمایه را تقویت کنند

پورابراهیمی در تذکر شفاهی: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص بازار سرمایه در صحن علنی، گفت: وضعیت فعلی بازار سرمایه قابل قبول نبوده و تمامی مسئولان کشور باید به دنبال تقویت بازار بورس باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی مجلس در خصوص ارجاع طرح ها و لوایح مصوب کمیسیون به هیات رئیسه برای طرح در صحن علنی، گفت: ما به دلیل اهمیت موضوعات اقتصادی کشور به ویژه بحث بازار سرمایه که امروز با التهابات و مشکلات متعددی مواجه است بحث اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه را در دستورکار قرار دادیم. فوریت این موضوع در صحن رأی آورده و به کمیسیون ارجاع شد.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اقتصادی نیز به صحن علنی آمده و پیرامون الحاق یک مورد در بخش مالیاتی با پیشنهاد رئیس جلسه به کمیسیون بازگشت. در همین راستا به دلیل فوریت و اهمیت آن و آثاری که در بخش اقتصادی کشور دارد لازم بود با نگاه ویژه و به سرعت در دستورکار قرار بگیرد. ما گزارش کمیسیون را برای حل مشکل بازار سرمایه کشور که امروز بی پناه است به تصویب رساندیم و انتظار داریم از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و  همه مسئولان از جمله بانک مرکزی که بازار سرمایه را کمک و تقویت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار سرمایه به هیچ عنوان قابل قبول نیست، تصریح کرد: ما در کمیسیون متن مذکور را مصوب کرده و همان روز به صحن علنی ارسال کردیم اما امروز از دستورکار خارج شده است لذا با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به اینکه لازم است فرآیند تائید شورای نگهبان را هم طی کند درخواست داریم دستور دهید در اولین فرصت و در جلسه فردا در دستورکار قرار بگیرد. بیش از ۵۰ میلیون نفر دارای سهام عدالت بوده و ذینفعان بازار سرمایه کشور هستند و وضعیت فعلی بازار سرمایه در حوزه اقتصادی کشور اثرات منفی به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت معاون پارلمانی وزارت نفت، گفت: ایشان در سنگرهای مختلف برای کشور زحمات زیادی کشیده اند و درگذشت ایشان را تسلیت عرض می کنم.

انتهای پیام/

نظر شما