شناسهٔ خبر: 66656368 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ماجرای عجیب مردی که تخم ‌پرندگان را سرقت می‌کرد

مرد 71ساله انگلیسی به اتهام سرقت و جمع‌آوری هزاران تخم پرنده وحشی از مناطق حفاظت‌شده بریتانیا به حبس و بستری شدن در بیمارستان روانی محکوم شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ژوئن سال گذشته، دانیل لینگهام 71ساله که علاقه عجیبی به جمع‌آوری تخم پرنده داشت، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت، چون دوربین‌های مداربسته تصویر او را در حال سرقت تخم‌های پرنده‌های وحشی در یک منطقه حفاظت‌شده ضبط کرده بودند. مأموران پلیس با بررسی فیلم‌های ضبط‌شده و شواهد موجود پس از یک ‌ماه تحقیق، موفق به شناسایی این مرد شدند و او را در خانه‌اش دستگیر کردند.

زمانی که مأموران راهی خانه این مرد شدند، در آنجا با انبوهی از انواع تخم‌ پرندگان وحشی روبه‌رو شدند که این مرد طی سال‌ها آنها را سرقت و در خانه‌اش نگهداری کرده بود. او در بازجویی پلیسی اعتراف کرد که بارها این اقدام را انجام داده و از این کار لذت می‌برد و حتی شاید هرگز نتواند این کار را ترک کند.

بر اساس گزارش پلیس بریتانیا، مرد 71ساله قبلا نیز 2بار در سال‌های2005 و 2018 به‌دلیل سرقت و جمع‌آوری تخم پرنده محکوم شده بود. در سال2005 لینگهام پس از کشف نزدیک به 4هزار تخم‌ پرنده در خانه‌اش، به‌مدت 10هفته زندانی شد. در سال2018 نیز با لباس استتارشده در منطقه حفاظت‌شده در حال دزدیدن تخم‌ پرنده بود که دستگیر شد و به‌ خاطر جمع‌آوری بیش از 5هزار تخم پرنده به مدت 18هفته حبس کشید.

طبق بیانیه پلیس نورفولک، در مجموع، لینگهام مجموعه‌ای از 2995تخم جمع‌آوری کرده بود که از این تعداد 2429تخم تحت حمایت قانون حیات وحش بریتانیا بود.

جیمز باروز، وکیل مدافع لینگهام گفت که او بیمار روانی است و به جمع‌آوری تخم پرندگان وحشی اعتیاد دارد. دانیل لینگهام به اتهام جمع‌آوری غیرقانونی نزدیک به 3هزار تخم پرنده وحشی محکوم به حبس شد و همچنین به او دستور داده شد که به‌ مدت 12‌ماه در بیمارستان روانی بستری شود و تحت درمان قرار بگیرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما