شناسهٔ خبر: 66655959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

بخشودگی سود و امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی فارس

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: براساس ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی، سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی به تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی که از حوادث غیرمترقبه خسارت دیده اند شامل بخشودگی شده و اصل تسهیلات نیز به مدت سه سال امهال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، عبدالرحیم پیشکار بیان کرد: در این بخشنامه مفاد جزء د بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1402 کل کشور ابلاغ شده و بانک‌های عامل مکلف به اجرای موارد ذکر شده در مورد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ و امهال اصل تسهیلات تا سقف هزار میلیون ریال به مدت سه سال هستند.

به گفته وی؛ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی اعم از فعالان حوزه‌های زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی و مکانیزاسیون خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، مشمول اجرای این قانون خواهند شد.
پیشکار تصریح کرد: کشاورزان مشمول با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان، درخواست خود را ارائه دهند تا پس از بررسی و تائید کارگروه شهرستانی، به منظور تائید نهایی به کارگروه استانی ارسال شود.
وی خاطر نشان کرد: اعتبار ابلاغی به استان فارس مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد از این اعتبار سهم بانک کشاورزی و ۱۰ درصد سهم سایر بانک های تجاری است و تاکنون تعداد ۶ هزار و ۸۶۷ امهال به مبلغ دو هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال انجام گرفته است.

نظر شما