شناسهٔ خبر: 66654907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

دانش آموز ورزشکار اهل کوار:

حمایت از ورزشکاران مستعد امری ضروری است

دانش آموز ورزشکار اهل کوار با بیان اینکه تجلیل مالی از ورزشکاران مقام آور استانی مهم است، گفت: برخی ورزشکاران حتی هزینه شرکت در ورودی مسابقات را باوجود علاقه و استعداد فراوان ندارند و از این رو حمایت از ورزشکاران مستعد امری ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از بهار کوار، بسیاری از کودکان تا بزرگسالان، رویای یک ورزشکار حرفه‌ای بودن را در سر دارند. خیلی از آن‌ها به رویای بزرگی که در ذهن خود دارند دست پیدا می‌کنند و بسیاری دیگر نیز به اهداف خود نمی‌رسند.

سؤال اینجاست که چگونه یک ورزشکار موفق می‌شود؟ بسیاری معتقدند که اولین کلید برای تبدیل شدن به یک ورزشکار موفق، سخت‌کوشی است و همه چیز به این بستگی دارد که ورزشکار چقدر برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کند حتی یک روز غفلت و سخت‌کوشی نکردن در این شرایط می‌تواند آن‌ها را از هدفشان دورتر و دورتر کند.

برای پیدا کردن پاسخ این سوال به سراغ یکی از دختران ورزشکار شهرستان کوار رفتیم تا گفتگویی با وی داشته باشیم.


زهرا زاهدیان‌نژاد گفت: متولد سال ۱۳۸۶ هستم و در پایه دهم رشته علوم‌انسانی تحصیل می‌کنم. حدوداً پنج سال است که در رشته ورزشی ووشو فعالیت می‌کنم و کارم را در سالن ورزشی شهر طسوج با مربیگری خانم فتحی آغاز کردم.


وی افزود: در ابتدای کار دو جلسه فقط به عنوان تماشاچی در تمرین‌ها حاضر شدم و این نقطه شروع علاقه‌مندی من به ورزش رزمی و ووشو بود. 

این دختر ورزشکار با بیان اینکه درس و ورزش را با پشتکار در کنار هم دنبال می‌کند، گفت: من بیشتر ورزش را در بُعد قهرمانی دنبال می‌کنم و در پی عوض کردن کمربند نیستم و در حال حاضر کمربند بنفش هستم.


وی با اشاره به اینکه خانواده نقش به سزایی در موفقیتش داشتند، بیان کرد: خانواده‌ام همیشه مرا حمایت می‌کرد و به من دلگرمی و امید و روحیه داده‌اند و مربیانم نیز حامی من بوده‌اند.


علاقه و انگیزه از عوامل موفقیت در ورزش
زاهدیان نژاد انگیزه، روحیه و علاقه را عامل اصلی پیشرفت در هر کاری عنوان کرد و افزود: بدون علاقه، کار پیش نمی‌رود و باید خودت بخواهی. سپس یک مربی خوب و حمایت خانواده مهم است و هر چه از سن کمتر ورزش را شروع کنی بهتر است.

وی در ادامه گفت: در اولین مسابقه استانی که شرکت کردم باختم و هیچ مدالی نداشتم، اما با حمایت خانواده و مربی از دومین مسابقه به بعد مدال طلا آورده‌ام.


این دانش آموز ورزشکار با اشاره به اینکه در بیش از ۱۲ مسابقه استانی شرکت کرده است، اظهار داشت: شهریور سال ۱۴۰۱ مقام اول استانی را کسب کردم و به مرحله کشوری راه یافتم. میزبان مسابقات شهر شیراز بود و من مقام سوم کشوری آوردم.


وی با بیان اینکه دارنده بیش از ۱۰ مدال طلای استانی است، گفت: اکنون مسابقات انتخابی هست و جدیداً هم مقام به دست آورده‌ام و مصمم برای شرکت در مسابقات انتخابی استانی هستم.


این دختر رزمی‌کار افزود: روزانه چند ساعت تمرین دارم. گاهی صبح‌ها قبل از رفتن به مدرسه ورزش می‌کنم و روزهایی که امتحان دارم پس از بازگشت از مدرسه به تمرین می‌پردازم.

ضرورت حمایت مسئولان از ورزشکاران
وی با تأکید بر اهمیت حمایت از ورزشکاران اذعان داشت: گاهی ساعت‌های سالن ورزشی پر است و ما مجبور هستیم برای تمرین به زمین چمن برویم و با توجه به اینکه باید برای مسابقات آماده شویم حمایت مسئولان از ورزشکاران ضروری است.


زهرا زاهدیان نژاد با بیان اینکه تجلیل مالی از ورزشکاران مقام آور استانی مهم است، اظهار داشت: برخی ورزشکاران حتی هزینه شرکت در ورودی مسابقات را باوجود علاقه و استعداد فراوان ندارند و از این رو حمایت از ورزشکاران مستعد امری ضروری است.


وی در پایان گفت: ورزش در سلامت روح و جسم تأثیر به سزایی دارد و من به ورزش خصوصاً مبارزه در ووشو علاقه زیادی دارم و هدفم این است که نه تنها در سطح استان و کشور که در سطوح آسیایی و جهانی بدرخشم.

 

انتهای خبر/

نظر شما