شناسهٔ خبر: 66654821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدور مجوز ۳ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه از موافقت وزارت بهداشت با راه‌اندازی سه رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا فعال با اعلام این خبر اظهار داشت: به استناد رأی صادره در دویست و نود و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مجوز 3 رشته برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صادر شد.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این رشته‌ها شامل دکترای تخصصی رشته ایمنی‌شناسی در دانشکده پزشکی، کارشناسی ارشد رشته مامایی در دانشکده پرستاری و کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی در دانشکده علوم پزشکی قاین است.

پرداخت 270 میلیون تومان کمک هزینه دارویی و درمانی در سربیشه

رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سال گذشته 270 میلیون تومان کمک هزینه دارویی و درمانی در این شهرستان پرداخت شده است.

غلامرضا ثانی، اظهار داشت: در این مدت امدادرسانی به 133 مورد حادثه و ارائه خدمات امداد و نجات به 738 نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی در برف و کولاک و سیلاب به 306 خانواده و مساعدت غذایی و تحویل اقلام زیستی به 174 خانواده طی پارسال از سوی این نهاد انجام گرفت، افزود: 17 نیروی عملیاتی داوطلب به صورت شرکتی در پایگاه‌های امداد و نجات درح و سربیشه جذب و ساماندهی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه، از پرداخت 265 کمک‌هزینه دارو و درمان به بیماران نیازمند شهرستان خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی این میزان کمک هزینه اعتباری بالغ بر به مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

آموزش 300 دانش‌آموز سربیشه‌ای در طرح دادرس

ثانی، برپایی 30 ایستگاه سلامت در مناسبت‌های مختلف، اجرای 6 مرحله طرح حمایت ماندگار اهدای خون و اهدای 200 واحد خون و توزیع 900 بسته غذایی بین خانواده‌های نیازمند به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال را از اهم اقدامات انجام شده حوزه واحد داوطلبان این نهاد در پارسال عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش 300 دانش‌آموز (10 مدرسه طرح دادرس) در مدارس مقطع متوسطه اول شهرستان به صورت مستمر طی پارسال انجام شده است، ادامه داد: طرح خدمات مسافران نوروزی در ایام نوروز و اطلاع‌رسانی به 602 نفر در رابطه با نقاط حادثه‌خیز، پیشگیری از 359 حادثه، بهره‌مندشدن هزار و 197 کودک از فضای دوستدار کودک، برخورداری 859 نفر از خدمات کمک‌های اولیه در پست نوروزی انجام و این شهرستان رتبه برتر پست نوروزی را در استان از آن خود کرد.

جذب 430 داوطلب در مجموعه هلال احمر شهرستان سربیشه

رئیس جمعیت هلال‌احمر سربیشه، تصریح کرد: 430 داوطلب پارسال در مجموعه هلال‌احمر شهرستان جذب شده‌اند. برگزاری 5 دوره تخصصی با بهره‌مندی 104 نفر، برگزاری 19 دوره عمومی با بهره‌مندی 515 نفر و برگزاری 25 پنج‌شنبه امدادی به عنوان اقدامات حوزه آموزش این اداره در سال گذشته است.

انتهای پیام/ 252

نظر شما