شناسهٔ خبر: 66653536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

برگزاری بزرگ‌ترین شب گلریزان خیران داوطلب در حوزه توانبخشی

کولیوند: خیرین ،سرمایه مهم هلال‌احمر هستند

خیران در گفت‌وگو با «شهروند»؛ فقط به هلال‌احمر اعتماد داریم رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر: خیرین 15میلیاردو740میلیون تومان به تجهیز و تامین دستگاه‌های توانبخشی، بانک امانات و مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر کمک کردند

صاحب‌خبر -

[سیما فراهانی]هرکدام سال‌هاست که داوطلبانه خدمت می‌کنند. به عشق مردم و فقط با اعتماد به جمعیت هلال‌احمر، این راه را ادامه می‌دهند. از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. وقتی با هلال‌احمر آشنا شدند، خدمت به مردم را یاد گرفتند. همه‌شان در جمعیت هلال‌احمر انگیزه گرفتند و حالا دوشادوش هلالی‌ها آنها را همراهی و یاری می‌کنند و درنهایت دل مردم حادثه‌دیده و نیازمند را شاد می‌کنند. کمک‌های خیران سازمان داوطلبان هلال‌احمر سال‌هاست که ادامه دارد و هیچ‌کدام از یاری‌رساندن به مردم خسته نمی‌شوند. آنها دور هم جمع شده‌اند تا بار دیگر اعتماد خود به هلال‌احمر و عشق‌شان به مردم را ثابت کنند. خیران سازمان داوطلبان در این نشست بار دیگر توانستند سنگ‌تمام بگذارند و درنهایت بزرگ‌ترین شب گلریزان خیران داوطلب در حوزه توانبخشی برگزار شد.  پیرحسین کولیوند در این نشست صمیمی‌، خیرین را سرمایه مهم هلال‌احمر توصیف کرد. او در مراسم تکریم خیرین همکار با سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: «خیرین بندگان صالح خداوند هستند که دست‌گیری و گره از کار مردم باز می‌کنند. خیرین در کار نیک از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به آیات الهی عمل می‌کنند. نمونه‌های کمک خیرین به مردم در عرصه بهداشت و درمان مقابل دیدگان ماست. درمان بیماران صعب‌العلاج، تهیه ویلچر برای‌ ناتوان‌ها و سایر تجهیزات از جمله خدمات خیرین است. یکی از خیرین در یک مورد برای افراد سالمند ویلچر تهیه کرد تا با کمک ۵هزار داوطلب هلال‌احمر، زیارت سالمندان تسهیل شود. این اقدامات حتی موجب وحدت می‌شود و شاهد هستیم که اهل تسنن نیز در این عرصه فعال شدند.»

خدمت‌رسانی افتخار ماست
کولیوند ادامه داد: «مراجعه‌کنندگان به هلال‌احمر نیازمند هستند و خدمت‌رسانی به آنها افتخار ماست. در این عرصه حضور خیرین کمک می‌کند تا خدمات‌رسانی تسهیل شود. هلال‌احمر حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان است و در این عرصه با تمام توان به وظیفه خود عمل می‌کند. انجام به نیت و خواسته واقف و خیر امروز به صورت جدی در دستور کار است و در هلال‌احمر این مسیر با جدیت دنبال می‌شود. هدف ما رفع نیاز مردم و نیازمندان است که نمونه آن را می‌توان در فعالیت داروخانه‌های هلال‌احمر مشاهده کرد که بدون چشمداشت به مردم یاری‌رسانی می‌کنند.» این مقام مسئول در هلال‌احمر تاکید کرد: «هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و هر کاری در کشور زمین مانده است، به دوش کشیده تا مردم معطل خدمات‌رسانی نشوند. همین خدمت‌رسانی بی‌وقفه است که باعث شده تا سرمایه اجتماعی هلال‌احمر افزایش یابد. هلال‌احمر ایران جزو پنج جمعیت ملی جهان است که موفقیت هلال‌احمر در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه، سوریه و افغانستان این امر را محقق کرد. هلال‌احمر به واسطه همین خدمات جهانی عالی‌ترین نشان‌های ترکیه و فدراسیون جهانی را دریافت کرد. این عملکرد موفق سبب شده تا پیشنهادات هلال‌احمر ایران با کمترین تغییر به تصویب جهانی برسد. این موفقیت با کمک شما خیرین حاصل شده و قدردان آن هستیم. سرمایه مهم هلال‌احمر خیرین هستند و تکریم این سرمایه برای ما اولویت دارد‌.»

تمام تلاش‌ها انجام شد تا به همه مردم سیل‌زده کمک‌رسانی شود
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: «در سیل سیستان‌وبلوچستان به صدها روستا امدادرسانی شد. برخی از روستاها در محاصره آب بودند، اما از طریق بالگرد و قایق به سیل‌زدگان امدادرسانی شد و به هر شکل ممکن امدادرسانی صورت گرفت. هر نقطه‌ای نیز که به علت دورافتاده بودن از امدادرسانی محروم شده بود، پس از ارزیابی تمامی ‌اقلام به دست آنها رسید. تمام تلاش‌ها انجام شد تا به همه مردم سیل‌زده کمک‌رسانی شود. بیشترین پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان صورت گرفت و بیماران حاد به مراکز درمانی منتقل شدند تا گره‌ای از مشکلات مردم سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان باز شود. در برخی نقاط چندین بار به مردم سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان کمک‌رسانی شد. این در حالی است که کشورهای اطراف همزمان درگیر سیل و در حال عادی‌سازی وضعیت برای کمک‌رسانی به مردم ناتوان بودند.» رئیس هلال‌احمر در قسمت دیگری از صحبت‌های خود گفت: «۲۷هزار کودک و ۱۰هزار مصدوم امروز در غزه به کمک نیاز دارند، اما در‌ محاصره‌ای ناجوانمردانه در سخت‌ترین شرایط قرار گرفته‌اند. ما با مشارکت مردم تلاش می‌کنیم تا کمکی به این جنگ‌زدگان کنیم و محموله کمک‌های ما نیز به کمک شما جمع‌آوری شد.»


کمک به هلال‌احمر در چهار محور نیازمندی
وحید سلیمی‌، رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر به «شهروند» می‌گوید: «در این نشست و برنامه گلریزان، چهار محور نیازها در این مقطع یعنی تجهیزات توانبخشی و نیازمندان، جذب مشارکت‌ها برای تامین تجهیزات بانک امانات پزشکی مثل تهیه تخت، ویلچر و واکر، حمایت از مجتمع‌های دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر در استان‌ها و مناطق محروم و ساخت و تجهیز پایگاه‌های کل کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این چهار حوزه خیرین کمک کردند. همچنین یک درمانگاه با تمام تجهیزات و آماده بهره‌برداری در رضوانشهر گیلان از سوی یکی از خیرین بزرگ به جمعیت هلال‌احمر به ارزش 100میلیارد تومان واگذار شد. در کل 15میلیاردو740میلیون تومان نیز در محورهای کمک به تجهیز و تامین دستگاه‌های توانبخشی، بانک امانات و مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر جمع‌آوری شد. خیرین این مبالغ را متعهد شدند و ما باید لیست‌بندی کنیم که بابت چه دستگاهی چقدر پرداخت شود. همچنین یکی دیگر از خیرین نیز متعهد شد که 800میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز یک بیمارستان در صورتی که به هلال‌احمر واگذار شود، هزینه کند. این خیران همیشه می‌گویند اکثر ارگان‌ها و سازمان‌ها با آنها تماس می‌گیرند، ولی به هلال‌احمر اعتماد کرده‌اند. آنها می‌گویند در رفتار هلال‌احمر صداقت دیدیم، آنها چابک هستند و همیشه اولین دستگاهی است که در دل حوادث ورود می‌کند. خدمات از دل مردم به مردم ارائه می‌شود و همین امر باعث شده که اعتمادشان به هلال‌احمر بیشتر شود. کمک‌هایشان هم بیشتر به نوع علاقه‌مندی‌های آنها بستگی دارد. بعضی‌ها می‌گویند تجهیزات در اختیارتان می‌گذاریم، بعضی‌ها هم هستند که عزیزشان را در یک حادثه از دست داده‌اند و در راستای کار خیر، یک پایگاه امدادونجات در آن منطقه خطرپذیر که هلال‌احمر معرفی می‌کند و در نزدیک محلی که عزیزشان را از دست داده‌اند، می‌سازند.»

تا زمانی که زنده هستم، ادامه می‌دهم

اعظم کربلایی حسین (میرمهدی) یکی از همین خیرانی است که سال‌های طولانی با هلال‌احمر همکاری می‌کند و هیچگاه در این راه دلزده نشده است. او که در این نشست نیز کمک خیرخواهانه خود را انجام داده است، در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید: «آشنایی من با جمعیت هلال‌احمر به سال 69 برمی‌گردد، همان زمانی که نیروهای امدادی از جان‌شان برای خدمت‌رسانی در زلزله رودبار مایه گذاشتند و کنار مردم بودند. همان زمان عاشق این خدمت‌رسانی شدم و تصمیم گرفتم در این راه قدم بگذارم. از آن زمان تا الان نتوانستم خود را جدا از جمعیت و البته مردم بدانم. 34 سال است که در هلال‌احمر هستم. همکاری ما با هلال اینگونه است که اگر کسی دچار مشکل شده باشد، به ما معرفی می‌کند که به فراخور نیاز، کمک‌رسانی می‌کنیم. مثلا در طرح «نذر آب» خدمت‌رسانی می‌کنیم، تانکر می‌دهیم و لوله‌کشی می‌کنم. در این راه باید عاشق بود. من عاشق مردم ایران هستم. چه ترک باشد، چه لر؛ کسی که درمانده است باید دستش را گرفت. باید خدمتگذار مردم باشیم. من به همه شهرها رفتم و خدمت کردم. به هلال‌احمر اعتماد دارم، چراکه یک نهاد مردمی ‌است و دلش برای مردم می‌سوزد. تا زمانی که زنده هستم، ادامه می‌دهم.»
اسدالله رضازاده رودسری همان خیری گیلانی است که کمک قابل توجهی در حوزه توانبخشی به هلال‌احمر کرده و از پنج سال پیش عضو داوطلب هلال‌احمر شده است. او می‌گوید: «مدت‌ها بود که فعالیت امدادگران در سواحل دریا را می‌دیدم، آنهایی که برای تامین آرامش و آسایش توریست‌ها گام برمی‌دارند. همین فعالیت‌های پرشور امدادگران هلال‌احمر باعث شد انگیزه‌ام برای خدمت به مردم بیشتر شود و در این راه گام بردارم.»

 

نظر شما