شناسهٔ خبر: 66653402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۱۵ هزار گروه جهادی در بهسازی مدارس

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۱۵ هزار گروه جهادی در حال حاضر فعال بوده و در بهسازی ۱۳۰ هزار کلاس درس مشارکت داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

حمید رضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: معلم جهادی دو کلمه‌ای هستند که در سند تحول بنیادین به آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه معلم هدایت‌کننده، مربی و اسوه امین است، افزود: ما اگر بند هفت سند تحول بنیادین در گزاره‌های ارزشی تببین معلم را بخواهیم باید در معلمان جهادی جست و جو‌ کنیم.

او با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: ما باید دشمنان را شناسایی و راه حلی برای مقابله با آنها پیدا کنیم. دشمن مغز دانش آموز و خانواده را مورد حمله قرار داده، ما نباید دشمن را با موشک  بزنیم.

وی افزود: نجات بشریت به دست معلمان انجام می‌شود اگر ما با اسرائیل مقابله می‌کنیم، چون معلم خوبی داشتیم. هر تلاشی جهاد نیست ما باید بدانیم دشمن چه چیز را هدف قرار داده است. ۱۵ هزار گروه جهادی در حال حاضر فعال و در بهسازی ۱۳۰ هزار کلاس درس مشارکت داشتند.

خان محمدی با بیان اینکه جهاد در زندگی پیامبر اسلام عجین شده است، عنوان کرد: کار معلم خود جهاد است. معلمی شغل انبیاست و تکلیف از سوی فرمانده روشن بیان شده است. ما اگر این موضوع را تقلیل دهیم که در روستایی کاری انجام دهیم باید این جریان را با این محتوا به جریان همه جانبه تبدیل کنیم. یک جمعیت ۱ میلیون نفری معلم ۱۶ میلیون دانش آموز به عنوان مخاطب دارد و همه معلمان جهادی هستند. 

 وی با اشاره به بیانات رهبری به مداحان مبنی بر اینکه هر تلاشی جهاد نیست، ادامه داد: تلاشی جهاد است که دشمن را از پا در آورد و دشمن را هدف قرار دهد و دیگران را هم به پاخیزاند. 

۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی شناخته شده‌اند

علی آقامحمدی، جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰،  گفت: در موقعیت‌های جهادی باید فرصت‌ها را غنیمت بدانیم، همچنین لوازم و ابزار برای فرصت های آموزشی بیشتر وجود نداشته بنابراین باید در امور جهادی از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون در مناطق محروم هم برای دانش آموزان کلاس کنکور برگزار می‌شود و در قرارگاه جهادی، ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل با کد ملی شناخته شده‌اند که امکان بازگشت به چرخه تحصیل آنها وجود دارد.

آقامحمدی تصریح کرد: نسل امروز آماده جهاد است و هیچ نسلی مانند این دهه برای کشور و مدرسه فعالیت نمی‌کند. بنابراین باید از این نیروها برای امور جهادی بهره مند شد.

ضرغام پرنیان، مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۸ هزار ۲۰۰ گروه جهادی دانش آموزی داریم.

او با بیان این که در سال گذشته با کمک بسیج دانش آموزی ۷۰ هزار  کلاس درس را ایجاد کرده‌ایم؛ ادامه داد: ۱۱۰ هزار مدرسه را نشان گذاری کرده‌ایم تا آن‌ها را بهسازی و شاداب سازی کنیم.

محسن منصوری،  معاون اجرایی رئیس جمهور  گفت: عنصر جهادی در درجه اول اهل تشخیص، فهم و نقشه است و نقطه مستقر خود را پیدا می‌کند.

وی افزود: عنصر جهادی با بلند نظری مسائل را تبیین می‌کند و خود را بخشی از پازل دولت اسلامی تعریف می‌کند و برای خود جایگاه، نقش و مسولیت قائل است.

منصوری افزود: عنصر جهادی بر مبنای اعتقادات عمل می‌کند و حرکت بر مبنای اصول، مقاومت و هزینه دادن است، استقامت به عنصر جهادی معنا می‌دهد. 

او ادامه داد: جنس معلم جهادی از جنس ایمان است، در کار جهادی باید برمبنای اعتقادات برای مردم تلاش کنیم همانطور پیامبر برای  سختی مردم حرص می‌خورد. اگر در گوشه‌ای از سیستان و بلوچستان و کرمان دانش آموزی شرایط تحصیل ندارد، به او کمک کنیم.

او  با بیان این که در همه حوزه‌ها با اقدامات جهادی رئیس جمهور بسیار جلو افتاده‌ایم  افزود: در حوزه آموزش و پرورش  رتبه بندی اجرایی شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه نفت رشد ۲۰ درصد را داشتیم که تاکنون در تاریخ کشور چنین اتفاقی صورت نگرفته است، امروز هر چقدر نفت استخراج می‌کنیم می فروشیم و این اقدامات جز با انجام کار جهادی میسر نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما