شناسهٔ خبر: 66652585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده مجلس در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان تاکید کرد؛

لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

عموئی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات پایدار در افغانستان تأکید کرد و گفت: ضرورت تشکیل دولت فراگیر متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در افغانستان عامل کلیدی و موثر در ایجاد ثبات پایدار در این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «ابوالفضل عموئی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با «رزا اتانبایوا» نماینده سازمان ملل در امور افغانستان و رئیس یوناما در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عموئی در ابتدای این دیدار ضمن تشریح وضعیت آوارگان افغانستانی در ایران، اظهار داشت: ما به کشور همسایه، از شرایط در افغانستان تاثیر می‌پذیریم، به همین جهت به عنوان یک همسایه از فعالیت‌های سازمان ملل و یوناما که در جهت ثبات پایدار در افغانستان باشد حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهارات خود بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات پایدار در افغانستان تأکید و تصریح کرد: ضرورت تشکیل دولت فراگیر متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در افغانستان عامل کلیدی و موثر در ایجاد ثبات پایدار در این کشور است و به واقع می‌توان گفت که مقابله با تروریسم، بهبود اوضاع اقتصادی، کاهش مهاجرت و ... در گروی تشکیل یک دولت فراگیر است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ثبات پایدار در افغانستان را ثبات در منطقه عنوان کرد و گفت: مجلس ایران، به موضوع افغانستان اهتمام ویژه‌ای دارد و با حساسیت تحولات مربوطه را رصد می‌کند و ابتکارات دولت در پیشبرد موضوع افغانستان در بین کشور‌های همسایه استقبال می‌کند.

اذعان نماینده سازمان ملل در امور افغانستان به تأثیر اقدامات ایران در ایجاد ثبات در افغانستان

رزا اتانبایوا، نماینده سازمان ملل در امور افغانستان و رئیس یوناما نیز در این دیدار به اهمیت نقش ایران به عنوان همسایه افغانستان و با یک موقعیت استراتژیک در منطقه اشاره کرد و افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات افغانستان و صلح و ثبات در این کشور موثر است از این رو، ملاقات با مقامات ایران در جهت بررسی و رفع بحران در افغانستان ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس در ایران که خود پیش از این نیز شاهد آن بوده است، گفت: دموکراسی در کشور شما زنده و به صورت فعال در حال اجرا است.

در این نشست طرفین به بحث و تبادل نظر پیرامون راه حل‌های مختلف در جهت حل بحران در افغانستان و منطقه پرداختند.

انتهای پیام/341

نظر شما