شناسهٔ خبر: 66651714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عموئی در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان:

تشکیل دولت فراگیر، عامل کلیدی ایجاد ثبات پایدار در افغانستان است

صاحب‌خبر -
تشکیل دولت فراگیر، عامل کلیدی ایجاد ثبات پایدار در افغانستان است
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس برقراری ثبات پایدار در افغانستان را مایه ثبات منطقه دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی با اهتمام ویژه در موضوع افغانستان، تشکیل دولت فراگیر متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در این کشور را عامل اساسی در ایجاد ثبات پایدار در افغانستان می‌داند.

به گزارش سرویس سیاسی آریا ، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته(دوشنبه، 24 اردیبهشت ماه) با رزا اتانبایوا، نماینده سازمان ملل در امور افغانستان و رئیس یوناما در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
ابوالفضل عموئی در ابتدای این دیدار ضمن تشریح وضعیت آوارگان افغانستانی در ایران، گفت: ما به کشور همسایه، از شرایط در افغانستان تاثیر می پذیریم، به همین جهت به عنوان یک همسایه از فعالیت های سازمان ملل و یوناما که در جهت ثبات پایدار در افغانستان باشد حمایت می کنیم.
خبرگزاری آریا

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه اظهارات خود بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات پایدار در افغانستان تأکید و تصریح کرد: ضرورت تشکیل دولت فراگیر متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در افغانستان عامل کلیدی و موثر در ایجاد ثبات پایدار در این کشور است و به واقع می توان گفت که مقابله با تروریسم، بهبود اوضاع اقتصادی، کاهش مهاجرت و ... در گروی تشکیل یک دولت فراگیر است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ثبات پایدار در افغانستان را ثبات در منطقه عنوان کرد و گفت: مجلس ایران، به موضوع افغانستان اهتمام ویژه ای دارد و با حساسیت تحولات مربوطه را رصد می کند و ابتکارات دولت در پیشبرد موضوع افغانستان در بین کشورهای همسایه استقبال می کند.
اذعان نماینده سازمان ملل در امور افغانستان به تأثیر اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان
رزا اتانبایوا، نماینده سازمان ملل در امور افغانستان و رئیس یوناما نیز در این دیدار به اهمیت نقش ایران به عنوان همسایه افغانستان و با یک موقعیت استراتژیک در منطقه اشاره کرد و افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات افغانستان و صلح و ثبات در این کشور موثر است از این رو، ملاقات با مقامات ایران در جهت بررسی و رفع بحران در افغانستان ضروری است.
خبرگزاری آریا

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس در ایران که خود پیش از این نیز شاهد آن بوده است، گفت: دموکراسی در کشور شما زنده و به صورت فعال در حال اجرا است.
قابل ذکر است، در این نشست طرفین به بحث و تبادل نظر پیرامون راه حل های مختلف در جهت حل بحران در افغانستان و منطقه پرداختند./
پایان پیام

نظر شما