شناسهٔ خبر: 67088376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

قلیان، قمار و جای پارک انگیزه جنایت‌های تهران بود

۴قتل در ۱۹ساعت پایتخت

سه قتل با چهار کشته،۲۴ساعت خونینی را در پایتخت رقم زد. قتل‌هایی که با انگیزه‌های پیش پا افتاده مثل دعوا بر سر یک قلیان یا جای پارک رخ داد که نشان از کاهش آستانه تحمل دارد‌. موضوعی که پیش از این کارشناسان درباره آن هشدار داده و افزایش آمار نزاع‌ها در تهران هم مهر تاییدی بر آن است.

صاحب‌خبر -
 
قربانیان و عاملان این جنایت‌ها که درکمتراز۱۹ساعت رخ داد،جوانانی بودند که به خاطر ناتوانی در کنترل خشم با ضربه‌های چاقو مرتکب قتل شدند. متهمان این سه پرونده فراری هستند و تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها ادامه دارد.

جنایت به خاطر قلیان  
درگیری دو پسر بر سر یک قلیان، با مرگ هر دوی آنها پایان گرفت. ساعت یک و ۱۵دقیقه بامداد شنبه نوزدهم خرداد امسال یکی از ماموران کلانتری نازی‌آباد تهران در تماس با بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران او را در جریان قتل دو مرد جوان قرار داد. با دستور قضایی تیمی ازماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به بیمارستان اعزام شدند و با تحقیقات اولیه پی بردند مقتولان ۲۳ و ۲۹ ساله در یکی از خیابان‌های نازی‌آباد تهران با هم درگیر شدند. در ادامه پسر۲۹ساله به نام سعید پسر۲۳ساله به نام حسن را به قتل رسانده و وحید ۲۸ ساله نیز سعید را از پا درآورده بود. بعد از آن ماموران. با تحقیقات محلی متوجه شدند این سه جوان پس از خروج از یک گیم‌نت با هم درگیر شده بودند. ماموران از صاحب گیم‌نت و چند نفری که شاهدان ماجرا بودند تحقیق کردند و پی بردند حسن و سعید در آنجا با هم درگیر شده و سپس دعوای‌شان در بیرون از مغازه ادامه یافته که به مرگ هردوی‌شان منجر شد است. یکی از دوستان مقتولان که در صحنه ماجرا حاضر بود، گفت: من وحسن برای بازی به گیم‌نت آمدیم. مشغول بازی بودیم که سعید با چند نفر از دوستانش وارد شدند. او ابتدا با حسن شروع به حرف زدن کرد و بعد دعوای‌شان بالا گرفت و کارشان به زدوخورد کشیده شد. سعید یقه دوستم را گرفته بود و از اومی‌خواست که قلیان کوچک زیبایی که به او امانت داده را پس دهد. حسن می‌گفت قلیان را یکی از دوستانش برده به‌زودی برمی‌گرداند. سعید گمان می‌کرد که حسن دروغ می‌گوید و قلیان را برای خودش برداشته و پس نمی‌دهد. با شدت گرفتن درگیری سعید با چاقویی که همراه داشت به سمت‌مان حمله کرد و ضربه‌ای به حسن زد. او زخمی گوشه خیابان افتاد. سعید درحال فرار بود که دوست دیگرمان وحید از راه رسید‌.وقتی متوجه ماجرای زخمی شدن حسن شد شوکه شده و با چاقویی که داشت به هواخواهی از ما با سعید درگیرشدوبا چاقو او رازخمی کرد وازمحل گریخت. سالار صنعتگر، بازپرس شعبه هشتم دادسرای‌جنایی تهران باتایید این خبربه جام‌جم گفت‌:باجمع‌بندی این اطلاعات،شش نفراز شرکت‌کنندگان در این درگیری که ازدوستان طرفین ماجرا بودند، بازداشت شدند و درجریان تحقیقات گفتند که سعید عامل قتل حسن است و خودش هم به دست وحید به قتل رسیده‌است‌. متهمان در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.

کشتن پسر جوان به خاطر جای پارک
در جنایتی دیگر، مرد جوان وقتی می‌خواست خودرویش را مقابل مغازه آبمیوه‌فروشی پارک کند با اعتراض راننده دیگری روبه‌رو شد و در جدال با او و دوستانش به قتل رسید.شامگاه هفدهم خرداد امسال وقوع درگیری خونینی درمقابل مغازه آبمیوه‌فروشی در حوالی بوستان ملت تهران به پلیس ۱۱۰تهران گزارش شد.درادامه ماموران کلانتری گاندی برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام شدند و مشاهده کردند که مردی جوان بر اثرضربه چاقو زخمی شده ودرحال انتقال به بیمارستان است‌؛همچنین معلوم شد که او راننده یک خودرو بوده و با دو مرد و یک زن که از دوستانش بودند برای خوردن آبمیوه به این مغازه آمدندکه این اتفاق رخ داده است. این سه نفر برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.یکی از آنها در اظهاراتش گفت: من و دوستانم برای خوردن آبمیوه در آن محل توقف کردیم. می‌خواستیم پارک کنیم که یکدفعه سرنشینان خودروی جک و یک خودروی دیگر که همراه آنها بود، مانع شدند. هر چه گفتیم ما قبل از شما آمده‌ایم و حق با ماست، توجهی نکردند.آنها ۱۰نفری می‌شدندوبه حرف‌ها واعتراض‌های ما توجهی نکردند و با زور و تهدید می‌گفتند باید خودرو رابه محل دیگری برای پارک ببریم،درغیر این صورت بلایی سرمان می‌آورند. وی افزود: آنها کوتاه نمی‌آمدند و حرف خودشان را زده، مدام برای‌مان خط و نشان می‌کشیدند. ما پارک کرده و سمت آبمیوه‌فروشی رفتیم و سفارش نوشیدنی دادیم که دنبال‌مان آمدند وبه ماحمله‌ور شدند.همین باعث دعوا ودرگیری شد.زدوخوردمان بالا گرفت. ناگهان یکی از آنها با چاقو دوست‌مان را زخمی و سپس فرار کردند.این درحالی بودکه دو شاهد دیگر نیزگفته‌های آن دو را تایید کردند.با جمع‌بندی این اطلاعات، ماموران جست‌و‌جو برای یافتن ضارب وهمدستانش راآغازکردند اما چندساعت بعد زمانی که عقربه‌های ساعت روی ۸و۴۵ دقیقه صبح جمعه رسید، ماموران ازطریق مسئولان بیمارستان متوجه شدند که مرد جوان فوت شده است. مرگ او روند رسیدگی پرونده را وارد مرحله جدیدی کرد و موضوع این جنایت به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. در ادامه ماموران فیلم دوربین مداربسته مغازه آبمیوه‌فروشی را بازبینی کردند که صحنه درگیری و قتل را ثبت کرده بود.حسین گودرزی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: قاتل فراری و همدستانش که بر سر جای پارک خودرو این قتل را رقم زده بودند، تحت تعقیب پلیس جنایی پایتخت قرار گرفتند.

باخت جان بر سر قمار
دو مرد جوان برسر قمار باهم درگیر شدند ویکی ازآنها دیگری را با ضربه چاقو کشت و فرارکرد‌ تا جنایتی دیگر را در تهران رقم بزند.ساعت۳و۳۰دقیقه بامداد شنبه نوزدهم خرداد امسال یکی ازماموران کلانتری مولوی در تماس با بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران قتل مردی جوان در بیماراستان را به او خبر داد.تیم جنایی با تحقیقات اولیه در بیمارستان متوجه شدند‌ مرد جوان براثر ضربه چاقو که به گردنش اصابت کرده به قتل رسیده ویک راننده اینترنتی او را به بیمارستان رسانده است‌. ماموران به تحقیق از این راننده پرداختند که وی در اظهاراتش گفت‌:مسافری رابه مقصدش رساندم ودرحال بازگشت به خانه بودم که مسافری درخواست اینترنتی داد‌. چون‌ محل موردنظر نزدیک خانه‌ام بود قبول کردم و خودم را به محل ‌رساندم اما هر چه نگاه کردم ازمسافر خبری نشد‌. خواستم سفر را لغو کنم که یکدفعه دو مرد جوان مقتول را ازخانه‌ای بیرون و به سمت خودرویم آوردند.وی افزود‌: با دیدن آنها شوکه شدم‌. آن دو تهدیدم کردند که اگر این مردجوان رابه بیمارستان نرسانم،خودم را هم با چاقو زخمی می‌کنند. نمی‌دانستم باید چه کنم. با تهدید آنها، مجبور شدم راهی بیمارستان شوم. آن دو مردهم سوارموتورسیکلت شده وسایه به سایه دنبالم آمدند تا مطمئن شوند مرد زخمی را به بیمارستان می‌رسانم یا نه‌. برای نجات جان مرد زخمی سریع وارد بیمارستان شده و کمک خواستم‌. او تحت درمان قرار گرفت اما فوت شد‌. راننده اینترنتی سپس ماموران را به آدرس آن دو مرد رساند که تیم جنایی، محل را بررسی کردند و متوجه شدند رد لکه‌های خون مقتول مقابل در خانه‌ای ریخته شده است‌. به آنجا رفتند و از مرد صاحبخانه تحقیق کردند که معلوم شد مقتول و مردی به نام جمال برای قمار به این خانه می‌آمدند.آن شب دوباره باهم قمار کردند که سربرد وباخت باهم درگیر شدند. دعوای‌شان بالا گرفت که یکدفعه جمال او را با ضربه چاقو زخمی کرد‌. وقتی به خود آمد پشیمان شد. بنابراین سریع خودروی اینترنتی گرفت و با کمک دوستش مرد زخمی را به داخل آن انداخته و رفتند‌.همچنین دو شاهد دیگراین جنایت هم مورد تحقیق قرار گرفتند و گفته‌های مشابهی را مطرح کردند.سالار صنعتگر، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران باتایید این خبر به جام‌جم گفت‌: قاتل و همدستش متواری هستند و پلیس به دنبال‌شان است.

نظر شما