شناسهٔ خبر: 66648863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مطالبات خبرنگاران استان مرکزی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شد

خبرنگاران، مدیران رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی استان مرکزی در نشست با مدیرکل و معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، مطالبات، دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، عدم همگرایی نشریات و رسانه‌های استان، شکل نگرفتن خانه مطبوعات در استان مرکزی، افزایش نمایندگی مطبوعات کشوری در استان، جلوگیری از دادن آگهی های ثبتی به نشریات محلی،تجاری محسوب شدن دفاتر نشریات مطبوعات در پرداخت انشعاب‌ها، رشد قارچ‌گونه نشریات محلی، هزینه بالای چاپ نشریات محلی، کاهش یارانه مطبوعات، از جمله دغدغه، مشکلات و مطالبه مطبوعات مکتوب و فضای مجازی استان مرکزی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: مطرح شدن مشکلات فعالان عرصه خبر، منجر به شفاف سازی و در نهایت ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی خواهد شد.

«حسین محمودی‌فر» افزود: انسجام در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه هنر کمرنگ است این در حالیست که فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه بخش های مختلف با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی به مشکلات رسانه‌ها در انتشار مطالب خبری اشاره کرد و ادامه داد: از کسی که خط قرمز را در انتشار مطالب خبری، رعایت نکرده، نمی‌توان دفاع کرد زیرا همه باید تابع قانون مطبوعات باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: انتقاد، حق رسانه و مطبوعات است اما در مقابل خبرنگار نیز باید تقوا و انصاف را رعایت کند.

محمودی‌فر، به مشکلات مالی رسانه‌های محلی اشاره کرد و افزود: آگهی‌های دولتی باید به نشریات محلی داده شود تا بخشی از نیاز افراد فعال در عرصه مطبوعات رفع شود

وی، با انتقاد از کمرنگ بودن فعالیت برخی نشریات کشوری در استان مرکزی ادامه داد: برخی از نشریات کشوری از استان مرکزی آگهی می‌گیرند، اما یک خط از استان مرکزی مطلب خبری چاپ نمی‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: صنایع استان باید مسولیت اجتماعی خود را در قبال شهروندان و رسانه ها که تاثیر مهمی در روند فعالیت آنها دارند، انجام دهند و این مهم در شورای اطلاع‌رسانی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمودی‌فر، درباره گلایه اصحاب رسانه استان از داوری در جشنواره مطبوعات نیز گفت: درصدد هستیم کمبودها و نواقص را در جشنواره های آتی به حداقل برسانیم.

وی درباره وضعیت مسکن خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی و ثبت نام در طرح مسکن ملی افزود: تاکنون پرونده۸۸ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان به منظور اختصاص زمین در شهر جدید امیرکبیر تایید  شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق هنر از جمله کمک‌هایی است که برای خانه دار شدن اصحاب فرهنگ و هنر استان در نظر گرفته شده است.

محمودی‌فر، با اشاره به عدم فعالیت خانه مطبوعات استان مرکزی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، پیگیر راه‌اندازی خانه مطبوعات است و در صورتی که راه‌اندازی این خانه در استان عملیاتی نشود، تشکیل نظام صنفی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

نظر شما