شناسهٔ خبر: 66648669 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بخوانیم و بسازیم/

داستان زندگی حضرت معصومه (س) در کتاب «دختر ماه»

نویسنده کتاب «دختر ماه» گفت: تلاش کردم زندگی‌نامه‌ای داستانی و متناسب با روحیات مخاطب نوجوان بنویسم و با زبان ساده‌ سرگذشت حضرت معصومه (س) را به تصویر بکشم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «دختر ماه» نوشته «سارا عرفانی»، روایتی داستانی از زندگی حضرت معصومه (س) است که در مجموعه «ریحانه» توسط انتشارات «مدرسه» منتشر شده است.

نویسنده کتاب «دختر ماه» برای توضیح بیشتر کتاب خود در گفتگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس اظهار داشت: این کتاب، داستان زندگی حضرت معصومه (س) است. انتشارات مدرسه مجموعه‌ای به نام «ریحانه» دارد که طی آن به داستان زندگی زنان صدر اسلام؛ از جمله حضرت زهرا (س)، حضرت ام‌البنین (س)، حضرت فضه (س) و بزرگواران دیگر پرداخته است که من داستان زندگی حضرت معصومه (س) را نوشته‌ام.

بررسی داستان زندگی حضرت معصومه (س) در کتاب «دختر ماه»

وی افزود: سعی کردم زندگی‌نامه‌ای داستانی مناسب مخاطب نوجوان و بزرگسال بنویسم و با زبان ساده‌ای زندگی حضرت معصومه (س) را به تصویر بکشم.

عرفانی در مورد منابع کتاب خود گفت: منبع اصلی من برای نگارش کتاب، «عیون اخبار‌الرضا» بود و نوشتن این کتاب حدود هفت ماه طول کشید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اثر می‌تواند به مخاطبان نوجوان برای شناخت بهتر شخصیت حضرت معصومه (س) کمک کند، اظهار داشت: «دختر ماه» تنها کتاب نوجوان درباره حضرت معصومه (س) و هیچ کتاب دیگری با این موضوع برای گروه سنی نوجوان وجود ندارد.

نویسنده کتاب «دختر ماه» ادامه داد: فکر می‌کنم کتاب من به چاپ هفتم و هشتم رسیده و تا حد خوبی فروش خود را کرده است، اما این کنیازمند معرفی بیشتری هستند تا مخاطب بداند چنین کتابی وجود دارد.

بررسی داستان زندگی حضرت معصومه (س) در کتاب «دختر ماه»

ماجرای سفر حضرت معصومه (س) به ایران

کتاب «به سپیدی یک رؤیا» نوشته «فاطمه سلیمانی» ماجرای سفر حضرت معصومه (س) به ایران است که انتشارات «کتاب نیستان» آن را منتشر کرده است.

نویسنده کتاب «به سپیدی یک رؤیا» در توضیح کتاب خود اظهار داشت: این کتاب، داستان زندگی حضرت معصومه (س) است که از زمان هجرت امام رضا (ع) آغاز می‌شود و تا بعد از وفات حضرت معصومه (س) ادامه پیدا می‌کند. این کتاب، ماجرای سفر حضرت معصومه (س) به ایران است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما