شناسهٔ خبر: 66647163 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

آمار سزارین در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار سزارین در استان از میانگین کشوری بالاتر است، بر این اساس باید ترویج زایمان طبیعی در دستور کار دست‌اندرکاران این حوزه قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا امانی با اشاره به اینکه ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت تحت عنوان هفته ملی جمعیت نام گذاری شده است، گفت: شعار این هفته «نقش من در جوانی ایران» است که بایستی اهمیت جمعیت و برخورداری از نیروی انسانی جوان در جامعه برای مردم تشریح شود.

۲۴ اردیبهشت ماه به‌نام رسانه و جوانی جمعیت، ۲۵ اردیبهشت «مدیران و جوانی جمعیت»، ۲۶ اردیبهشت «خانواده موفق و جوانی جمعیت»، ۲۷ اردیبهشت با شعار «دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت»، ۲۸ اردیبهشت «شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت»، ۲۹ اردیبهشت «نخبگان و جوانی جمعیت» و یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه تحت عنوان نقش «گروه‌های مردم نهاد و سمن‌ها در موضوع جوانی جمعیت» نام‌گذاری شده است.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی در حوزه سلامت به ویژه جوانی جمعیت می‌تواند زمینه‌ساز رفع بسیاری از دغدغه‌ها در این حوزه باشد. متولی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک تقویت هویت مادری و اجرای منشور کرامت مادران را از محورهای هفته ملی جمعیت دانست و اظهار کرد: مقابله با سقط عمدی جنین از اهداف عمده طرح ملی جوانی جمعیت است و اگر جلوی سقط‌ها گرفته شود کمک خوبی به موضوع جوانی جمعیت خواهد شد.

زدواج و فرزندآوری به موقع، در جوانی جمعیت تاثیرگذار است.

نظر شما