شناسهٔ خبر: 66647014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب چشم‌انداز جامعی پیش روی کتاب دوستان می گذارد

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بازدید سه ساعته رهبر فرزانه انقلاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب که خود کتاب‌شناسی زبده هستند، یک ارزیابی محققانه از راه طی شده و یک چشم‌انداز جامع برای آینده را پیش روی همه کتاب‌دوستان ایران می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد مهدی اسماعیلی در پی بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب، در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: چگونگی تولید، شیوه‌های ترویج و نظام توزیع کتاب از مهم‌ترین رهنمودهای ایشان بود. تاکید امروز رهبر انقلاب بر تقویت عرضه کتاب، ما را در اجرای طرح جامع بازنگری در نظام توزیع محصولات فرهنگی مصمم‌تر کرد.

وی افزود: در سه سال گذشته ما با پیمایش‌های کلان و نیز بررسی‌های نقطه به نقطه، بسیاری از گره‌های نظام توزیع را شناسایی و در مواردی مرتفع کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاکید ایشان سبب شتاب در اجرای این طرح جامع خواهد شد و ما همه سازوکارهای اجرایی را معطوف به تغییر این نظام توزیع خواهیم کرد تا وضع موجود به نفع «دسترسی آسان به کتاب و بهای ارزان آن» دگرگون شود.

اسماعیلی تصریح کرد: دغدغه دیگر رهبری، گسترش فعالیت‌های ترویجی است؛ از جمله به نقش فعالان فضای مجازی در فرهنگ‌سازی برای کتابخوانی و نیز مسئولیت‌های دیگر نهادها مانند وزارت آموزش و پرورش پرداختند. ما در کنار افزایش کتابخانه‌های عمومی، نیازمند «انجمن‌های ترویج مطالعه» هستیم و آن را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: این انجمن‌ها می‌تواند از سطوح محلی و ملی تا انجمن‌های جهانی را با مشارکت ایرانیان داخل و خارج از کشور را در بر بگیرد و ما با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و… از همه ظرفیت‌ها برای این فعالیت ترویجی بهره خواهیم گرفت.

وزیر فرهنگ ادامه داد: از دیگر سو، نکات محتوایی مقام معظم رهبری که در گفت‌وگو با ناشران، نویسندگان و… ارائه شد، نباید از نظر دور نگاه داشته شود که نمونه آن ارزیابی موجز ایشان از شیوه‌های معرفی مولوی در روزگار ماست و فرمودند: «این مولوی که حالا دارند معرفی می‌کنند، با مولویِ صاحب مثنوی خیلی فرق دارد.»

اسماعیلی نوشت: رویکرد دقیق ایشان به شیوه‌های معرفی و پاسداشت مفاخر ایرانی در آثار و محصولات فرهنگی و پیامدهای آن، عمق بی‌نظیر خود را در همین گفتگوها مانند همیشه نشان داد. این رهنمودها نه تنها باید چراغ راه همه ما باشد، بلکه مسئولیت‌های محتواییِ همه صاحبان افکار را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مدت سه ساعت از غرفه‌های مختلف کتاب بازدید کردند.

نظر شما