شناسهٔ خبر: 66646427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار تیران و کرون:

۲۵ درصد از متقاضیان مسکن در تیران و کرون زمین دریافت کردند

فرماندار تیران و کرون گفت: ۲۵ درصد از متقاضیان خانه مسکونی واجد شرایط طرح نهضت ملی ساخت مسکن، زمین دریافت کرده و مراحل اجرایی آن عملیاتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا عصر امروز –دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در جلسه کارگروه مسکن تیران و کرون با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی ساخت مسکن اشاره و اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر واجد شرایط این طرح بوده‌اند که ۲۵ درصد آنان زمین دریافت کرده و عملیات ساخت خانه برای آنان شروع شده است.

وی افزود: احداث این خانه‌های مسکونی به روش گروهی توسط پیمانکاران بنیاد مسکن و انفرادی توسط متقاضیان انجام می‌شود که فرآیند اخذ پروانه ساختمانی آن در تعامل با شهرداری‌ها تسریع شده و عملیات احداث منازل پیش می‌رود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بخش عمده‌ای از متقاضیان در شهر تیران هستند، تصریح کرد: ساختمان سازی ۲۳۰ واحد مسکونی مشمول این طرح در تیران تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکمیل پروژه تحویل متقاضیان خواهد شد.

محمدی کیا با اشاره به مابقی پروژه مسکن سازی گفت: با الحاق ۵۴ هکتار زمین در تیران، ۱۶ هکتاری رضوانشهر و ۱۶ هکتاری عسگران این پروژه تسریع خواهد شد که همکاری مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان لازم است.

وی ادامه داد: طرح تفکیک و آماده سازی اولیه این زمین‌ها توسط مدیریت شهری در سه نقطه شهرستان انجام و آماده واگذاری و اجرای پروژه خواهد بود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه تسریع در احداث و واگذاری مسکن مورد تاکید است، خاطرنشان‌کرد: این اقدام یک کار جمعی بین دستگاه‌های اداری بوده و باید همه نقش خود را ایفا کنند و دستگاه‌های خدمات رسان نیز انشعابات آب، برق و گاز را تأمین کنند.

محمدی کیا کیفیت ساختمان سازی را مهم خواند و اذعان داشت: نظارت‌های راهبردی و کنترل کیفیت برای این موضوع مهم بوده تا اینکه شاهد بهترین نوع مسکن باشیم که البته ارزانی آن نیز مورد توجه است.

وی با اشاره به اختصاص زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت، گفت: خانواده‌ها دارای سه فرزند و بیشتر، چهارقلوها و همچنین دارای ۲ معلول از این طرح بهره مند شده و زمین رایگان دریافت کردند.

نظر شما