شناسهٔ خبر: 66646008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

قره‌داغی: با تشکیل سازمانی بین‌المللی از مظلومان حمایت شود

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به ناکارآمدی قوانین و سازمان‌های بین‌المللی در سایه حق وتوی آمریکا و حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی، بر ضرورت تشکیل یک سازمان بین‌المللی برای حمایت از مظلومان تأکید کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، "علی قره‌داغی" در سخنانی در همایش مشورتی علمای جهان اسلام گفت: آنچه که در غزه روی داده، از همه مرزها و خطوط قرمز ادیان آسمانی و قوانین بین‌المللی و انسانی عبور کرده است، به صورتی‌که طی بیش از 7 ماه، دشمن صهیونیستی صدها جنایت نسل‌کشی و ضد بشری انجام داده است.

وی افزود: با وجود این جنایات، متأسفانه آمریکا و بعضی کشورهای غربی همچنان ادعا می‌کنند که "اسرائیل در حال دفاع از خود است" و "از خطوط قرمز عبور نکرده"، حتی دیروز شنیدیم که یک نماینده آمریکایی از این رژیم می‌خواهد که مانند اقدام آمریکا هنگام حمله به ژاپن طی جنگ جهانی دوم، غزه را با بمب هسته‌ای هدف قرار دهد.

قره‌داغی تأکید کرد: در آمریکا و بعضی کشورهای غربی دیگر چیزی تحت عنوان اصول انسانی و آزادی‌ وجود ندارد، درحالی که آنها قبلا مدعی حمایت از آزادی‌ها بودند. حتی سازمان‌ملل متحد نیز که برای امنیت و صلح جهانی برای همه دنیا ایجاد شده، در سایه حق وتوی آمریکا کاکرد خود را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید خواستار اصلاح این سیستم ناعادلانه شویم که به یک کشور اجازه می‌دهد، تصمیم‌های 193 کشور دنیا را نقض می‌کند.

قره‌داغی گفت: اتحادیه جهانی علمای مسلمان از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درخواست کرده است که کنفرانسی را به هدف ایجاد یک ائتلاف و پیمان بین‌المللی برای متوقف کردن نسل‌کشی در غزه برگزار کند، تا درنتیجه آن یک سازمان بین‌المللی برای حمایت از مظلومان تشکیل شود. در همین راستا طرح مفصلی را به رئیس جمهور ترکیه تقدیم خواهیم کرد.

قره‌داغی با اشاره به سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در افتتاحیه این همایش، از مواضع وی در خصوص غزه و قطع روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر و کمکهای ارسالی ترکیه برای اهالی غزه، قدردانی کرد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: طی هفت ماه گذشته از هیچ کاری در زمینه صدور فتوا و بیانیه و انجام سفرها و برگزاری کنفرانس‌ها  برای حمایت از غزه فروگذاری نکردیم و حتی پیشنهاد کردیم که به ما اجازه داده شود تا به غزه برویم، ولی نه‌تنها به ما اجازه ندادند، بلکه رژیم صهیونیستی تهدید کرد که ما را می‌کشد، ولی ما تأکید کردیم که حتی اگر کشته شویم، خون ما گرانبهاتر از خون شهدای غزه نخواهد بود.

قره‌داغی با اشاره به نقض مفاد توافق کمپ‌دیوید توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرد: حمایت از اهالی غزه یک فریضه، واجب شرعی و ضرورت انسانی است و در این راستا بیشترین وظیفه برعهده کشورهایی است که غزه را احاطه کرده‌اند؛ به ویژه کشور بزرگ مصر و ما از این کشور انتظار داریم که موضعی متناسب با حجم این فاجعه اتخاذ کند.

وی افزود: آنچه که امروزه بر سر امت ما با جمعیت حدود 2 میلیارد مسلمان آمده و ناتوانی آن در مقابل رژیم صهیونیستی، به دلیل بیماری نیست، بلکه پیامد بیماری‌هایی است که در این امت ریشه دوانده است؛ بیماری‌هایی مانند تبعیت و پیروی از دشمنان، استبداد، تفرقه، اختلافات کشنده، سرکوب ملت‌ها، درگیری حکام با مردم خود و جهل و نادانی.

قره‌داغی تأکیدکرد: همه ما به‌عنوان علما، مفتیان و وزرا (مسئولان) از نظر شرعی وظیفه داریم توسط یک نقشه‌راه، به اصلاح امت خود بپردازیم و همه این بیماری‌ها را درمان کنیم و امت خود را به سوی آزادگی و سپس آزادسازی سرزمین‌های خود هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهان امروز نیازمند یک نظام و سیستم عادل و قاطع است، نه مانند نظام کنونی که آمریکا کاملا آن را به بازیچه گرفته است؛ بلکه باید نظام عادلانه‌ای باشد که هیچ‌کس توانایی عبور از آن را نداشته باشد. ما و جهان، امروز نیازمند یک نظام اسلامی مبتنی بر عدالت هستیم.

قره‌داغی افزود: از جانب اتحادیه جهانی علمای مسلمان به همه اهالی مقاوم و مجاهد غزه درود می‌فرستم، که مایه افتخار و عزت و سربلندی هستند و طی بیش از هفت ماه در مقابل یکی از بزرگترین ارتش‌ها ایستاده‌اند.

گفتنی است، این همایش با حضور و سخنرانی دکتر حمید شهریاری، دبيركل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در استانبول به مدت دو روز برگزار می‌شود.
 
 

نظر شما