شناسهٔ خبر: 66644106 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همایش سالگرد تأسیس انجمن روانشناسی اسلامی برگزار می‌شود

به همت انجمن علمی روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم، بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن فاخر با حضور اساتید، طلاب و فرهیختگانی از حوزه و دانشگاه در سالن همایش‌های امین، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه (دارالولایه) برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی عباسی آغوی، استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی عباسی آغوی، استاد حوزه علمیه قم و دبیر علمی همایش‌ بیستمین سالگرد تأسیس انجمن روانشناسی اسلامی امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از برکات حوزه علمیه قم راه‌اندازی انجمن‌های علمی بود، به طوری که راه‌اندازی انجمن‌های علمی می‌تواند جهشی در جهت‌دهی‌ها، راهبرد‌ها و تعیین استراتژی‌های اصلی داشته باشد؛ به‌دنبال این فکر نیز انجمن‌های متعددی به‌وجود آمد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: انجمن علمی روانشناسی اسلامی در سال ۱۳۸۰ به همت جمعی از اساتید فرهیخته حوزه علمیه قم که بعضاً دارای تحصیلات دانشگاهی نیز بودند راه‌اندازی شد و امروز بعد از گذشت دو دهه از فعالیت‌های این انجمن علمی، همایش بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن علمی را در سالروز ولادت امام رضا (ع) خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این همایش در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۲ با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و رونمایی از سند چشم انداز انجمن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی آغوی، به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: هم‌اندیشی و آشنایی چهره‌های علمی دانش روانشناسی اسلامی، معرفی تراث روانشناسی اسلامی و ارائه آنچه طی سال‌های اخیر جمع‌آوری شده است به جامعه علمی، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های روانشناسی اسلامی مراکز و مؤسسات حوزوی و آموزش عالی استان، ارائه گزارش کار ۱۶ مرکز همکار در برپایی این همایش و نمایشگاه، هم‌افزایی در مسیر مکتب روانشناسی اسلامی و... از جمله اهداف برگزاری بیستمین همایش سالگرد تأسیس می‌باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز به برکت حوزه علمیه قم و مراکز و مؤسسات علمی، آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی که در استان فعال هستند، قم از برجسته‌ترین و مهم‌ترین قطب‌های روانشناسی کشور است به طوری که امروز جامعه علمی کشور، قم را قطب روانشناسی اسلامی می‌دانند.

انتهای پیام

نظر شما