شناسهٔ خبر: 66643883 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تشریح پیشرفت طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قزوین در گفتگوی ویژه خبری | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری از پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، حجت اله امینی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز قزوین از پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در استان خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقدامی مهم و جهادی اقدام به انجام این طرح بزرگ کرد تا بستر و زیرساخت توسعه کشور آماده اجرای طرح های فناوری شود.
وی افزود: با هماهنگی های انجام شده با مدیران ارشد استان و شهرداران، عملیات اجرایی فیبر نوری منازل و کسب وکارها (FTTX) با سرعت در حال انجام است و امیدواریم طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان دولت به اهداف تعیین شده برسیم.
وی ضمن تشریح و تبیین عملکرد فیبر نوری در استان، گفت : در حال حاضر شهرهای اقبالیه، مهرگان و آبیک با پایان مرحله حفاری، داگت گذاری و شوت فیبر آماده ارائه سرویس به مردم هستند و در شهرهای قزوین، الوند، بوئین زهرا و محمدیه نیز عملیات اجرایی در حال انجام است.
مدیر کل ارتباطات استان قزوین، تصریح کرد: سایر شهرهای استان نیز با انعقاد تفاهم نامه بین شهرداران و نماینده اپراتور، در مرحله صدور مجوز های لازم هستند تا همگام و همزمان با سراسر کشور، این طرح بزرگ و ملی به نتیجه مطلوب  با دسترسی به اینترنت پرسرعت و امن از طریق فیبرنوری محقق شود.
نماینده ارشد وزارت ارتباطات در استان قزوین در خصوص هزینه های انجام این طرح و همچنین سهم مردم برای استفاده از این امکان تصریح کرد: تمام هزینه های مربوط به این طرح از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می شود و مردم و کسب و کارها  نیزمی توانند با پرداخت مبلغی مناسب و با سرعت و کیفیت بسیار بالایی از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره مند شوند.
امینی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بر این است تا مردم و کسب و کارها بتواند به راحتی و آزادانه از امکانات اپراتورهای فعال دراستان استفاده کرده و با این کار بازار رقابتی نیز بر افزایش خدمات و کیفیت ارائه آن تاثیرگذار باشد.
وی افزود: سامانه iranfttx.ir به صورت برخط، مراحل اجرایی پروژه و امکان دسترسی  به امکانات را رصد کرده و مردم می توانند با مراجعه به این سامانه به محض اتمام مراحل کامل پروژه در هر منطقه، نسبت به ثبت نام و دریافت خدمات از اپراتور مربوطه اقدام کنند.

نظر شما