شناسهٔ خبر: 66643030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

وزیر اوقاف سودان:

تراژدی غزه، لکه ننگی بر پیشانی انسانیت است

وزیر اوقاف سودان تاکید کرد که تراژدی غزه و جنایات نسل‌کشی در آن در برابر چشم و گوش جامعه بین‌الملل و سازمان‌های امنیتی و حقوق بشری آن ننگی بر پیشانی انسانیت است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اسامه احمد، وزیر اوقاف سودان در همایش مشورتی علمای جهان اسلام در ترکیه با اشاره به تشدید و گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای برای مخدوش کردن چهره اسلام و معرفی آن به عنوان دین تروریسم، تندوری و خشونت، هدف از آن را تقویت اسلام‌هراسی در میان غیر مسلمانان عنوان کرد. 

وی با بیان این که این اقدامات حتی به مرحله دشمنی با اسلام و هدف قرار دادن هر کسی که به اسلام و مسلمانان ارتباط دارد، رسیده است، گفت: کشورهای دشمن با اسلام و مسلمانان همه سلاح‌های سیاسی، رسانه‌ای و نظامی خود را برای رویارویی با هر پدیده‌ای مرتبط با اسلام و حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار و جنگ نسل‌کشی  در غزه بسیج کرده است.

وزیر اوقاف سودان ادامه داد: این واقعیت غم‌انگیز که مسلمانان در شرق و غرب عالم در آن به سر می‌برند، بر ما مسلمانان لازم می‌دارد، که به برادران خود در رفح کمک کرده و در آنچه با آن روبه‌رو هستند، اعم از کشتار، آوارگی، ویرانی، گرسنگی و محاصره در کنار آنها بایستیم.

وی خاطرنشان کرد که تراژدی غزه و جنایات نسل‌کشی در آن در برابر چشم و گوش جامعه بین‌الملل و سازمان‌های امنیتی و حقوق بشری آن ننگی بر پیشانی انسانیت است.

اسامه احمد تاکیدکرد که بر جهان اسلام واجب است که به وظیفه و مسئولیت دینی، اخلاقی و انسانی خود در یاری ملت فلسطین عمل کند. 

گفتنی است، این همایش با حضور و سخنرانی دکتر حمید شهریاری، دبيركل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در استانبول به مدت دو روز برگزار می‌شود.
 

نظر شما