شناسهٔ خبر: 67272614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در برنامه «بدون تعارف»؛

قاضی‌زاده هاشمی: تصمیم قطعی من حضور جدی در انتخابات تا پایان است

محمد مهاجرانی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیم قطعی من حضور جدی در انتخابات تا پایان است و ضمن احترام به همه دوستان خودم در جبهه انقلاب تمام عزیزانی که شورای نگهبان‌ آنها را تایید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری برنامه «بدون تعارف» گفت: هنوز برای من شهادت آیت‌الله رئیسی و شرکت در این انتخابات سخت است و تا آخرین لحظه صبر کردم تا افرادی که برای من محترم هستند ثبت نام کنند و نیازی به حضور من نباشد. اما دیدم افرادی که منظور من بودند، در انتخابات شرکت نکردند و برای اینکه دست مردم در تصمیم گیری باز باشد من نیز شرکت کردم.

وی افزود: شهید رئیسی همواره نسبت به عدم غنیمت شمردن زمان شهید رئیسی تذکر می‌داد به اعضای کابینه و مرتب در جلسات کابینه تاکید می‌کرد که وقت نداریم. وقتی که زمان را از دست می‌دهیم قدرش را بیشتر می‌دانیم.

قاضی‌زاده گفت: دولت شهید رئیسی دولت تحول بود. هر دوی این مفاهیم نارضایتی درست می‌کند وقتی تحول ایجاد می‌کنید و انقلاب در سازوکارها انجام می‌دهید، عده مدیر خسته و بی‌حال در سیستم هستند که خیلی به آینده نگاه ندارند و این‌ها ناراحت می‌شوند.

وی افزود: یا وقتی بخواهی عدالت برقرار کنی و با فساد مبارزه کنی، آن‌هایی که جیره خوار بودند و پروژه بگیر بودند آنها قطع می‌شود و علیه شما شروع به اقدام می‌کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: لذا یا خودشان به میدان می‌آیند یا لشکری را به میدان می‌آورند و یا در فضای رسانه شما بی‌نصیب نمی‌گذارند.

وی در خصوص زندگی شخصی خود نیز گفت: من یک پزشک جراح هستم و همسرم نیز جراح است. ما در اطراف میدان شهدای تهران زندگی می‌کنیم آپارتمانی داریم که ۲۰ سال ساخته است. دنبال زندگی اشرافی نبودم. اگرچه تا حدی برای من فراهم بوده است، اما جوری تربیت شدیم که این دنیا را مسیر سعادت اخروی برای خودمان قرار دهیم و ان‌شاءالله ختم به شهادت شود. نه باغی و نه ویلایی دارم و یک ماشین نیز بیشتر ندارم. یک ماشین سوزوکی مدل سال ۹۵ تولید ایران خودرو دارم.

قاضی‌زاده در ادامه گفت: دو فرزند دارم. یک دختر دارم که دانشجوی سال آخر مهندسی برق در دانشگاه شریف است و یک پسر دارم که دانش آموز و پایه ۱۱ است.

وی افزود: تلاش کردم که بی‌حساب حرف نزنم و مبتنی بر کارشناسی صحبت کنم. وعده بیخود ندهم، مشورت کنم، صادق باشم و اخلاق را رعایت کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص وعده خود در مورد بورس در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سال ۱۴۰۰ منابع مالی در بازار داشتیم. الان سخت‌تر شده است. الان موضوع برگرداندن اعتماد است و سال ۱۴۰۰ بهتر می‌توانستیم کار را کنیم.

وی افزود: کسی که به انتخابات می‌آید باید خودش را اصلح بداند. در غیر این صورت ورودش خلاف شرع است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به اعتقاد خودم حرف‌ها و کارنامه و برنامه‌ام منحصر به فرد است و در عرصه حضور انتخابات جدی هستم. علاوه بر آن الان در دولت هستم و مسئولیتی نسبت به دولت شهید رئیسی دارم.

وی افزود: تصمیم من در بودن در انتخابات است. تصمیم قطعی من حضور جدی در انتخابات تا پایان است و ضمن احترام به همه دوستان خودم در جبهه انقلاب تمام عزیزانی که شورای نگهبان‌ها را تأیید کرده است و رقابت با همه این عزیزان است. معتقدم نسخه‌ای که به مردم عرضه می‌کنم در نزد دیگری نیست.

قاضی‌زاده در خصوص سن بازنشستگی و فعالیت‌های احتمالی برای دوران بازنشستگی خود گفت: در خصوص من هم مثل بقیه مردم قانون وجود دارد و قوانین حاکم بر کشور سن خدمت و بازنشستگی را مشخص کرده است. در بازنشستگی کار پزشکی و خدمت به محرومین و آینده پژوهی و اندیشکده‌ای را دنبال خواهم کرد.


وی افزود: تعریف رئیس جمهور در قانون اساسی ما با بعضی از کسانی که رئیس جمهور تعریف می‌کنند متفاوت است. رئیس جمهور در ایران مقام دوم است و مجری سیاست‌های ابلاغی است. آقای رئیسی این نقش را به همین اندازه پذیرفته بود.

وی افزود: برای اختیارات و وظایفی که بر عهده رئیس جمهور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است اختیار کافی وجود دارد.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خطاب به هواداران و منتقدان خود گفت: از هوادارانم تشکر می‌کنم و از اینکه به زحمت افتادند عذرخواهی می‌کنم امیدوارم شایسته اعتماد همه ملت ایران و تبلیغ هواداران عزیزم باشم. از منتقدانم نیز می‌خواهم انصاف را به خرج دهید و دنبال گزینه اصلح باشید. رئیس جمهور باید در تمام ابعادش در زندگی شخصی، برنامه، توان اجرایی و همه این‌ها و تیمی که با او کار می‌کنند جامع و کامل باشد.

نظر شما