شناسهٔ خبر: 66653581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مفتی لبنان:

هرگز در خصوص غزه و فلسطین اختلافی با یکدیگر نداریم

مفتی لبنان با تاکید بر این که هیچ اختلافی در خصوص مسئله فلسطین در میان علمای مسلمان وجود ندارد، عدم دستیابی به نتایج ملموس در حل عادلانه این مسئله را حمایت غرب از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، عبداللطیف دریان، مفتی لبنان در همایش مشورتی علمای جهان اسلام در ترکیه، اظهار داشت: این همایش به منظور توجه و بررسی بحران‌ها، چالش‌ها و جنگ‌هایی که بشریت و عالم اسلامی در این مرحله سخت با آن رو به رو است و به منظور دستیابی به راه‌کارهایی برای مقابله با این چالش‌ها و بحران‌ها و بیان مسئولیت علمای مسلمان در این باره برگزار شده است.

وی با بیان این که ما در مسئله فلسطین و غزه هرگز اختلافی با یکدیگر نخواهیم داشت، علت اصلی عدم دستیابی به نتایج ملموس  برای رسیدن به راه حل عادلانه مسئله فلسطین و غزه را حمایت غرب از دشمن صهیونیستی و اشغالگر فلسطین برای برپایی دولت صهیونیستی در همه این سرزمین عنوان کرد.

مفتی لبنان در ادامه با اشاره به کشتار، نسل‌کشی، جنایات جنگی در حق کودکان، زنان، سالمندان و همه انسان‌ها در غزه و همه بخش‌های فلسطین اشغالی از سوی دشمن صهیونیستی و وقوع همه این جنایات در لبنان در برابر چشم و گوش جهانیان تصریح کرد: هریک از کشورهای مختلف به نوعی و در سطوح مختلف با ملت فلسطین ابراز همبستگی کردند اما همچنان قدرت اول، پایداری ملت فلسطین است که با مقاومت، انقلاب مستمر، حفظ هویت و وابستگی مبارزه‌ای اسطوره‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: نشست امروز ما برای اعلام همبستگی با غزه به این دلیل است که غزه باقی و مقاوم است به گونه‌‍ای که دشمن صهیونیستی از سال 2007 سه جنگ را در غزه به راه انداخته است بدون این که بتواند آنها را شکست دهد. کما این که امروز می‌خواهد اراده مردم غزه را بشکند اما اراده آنها به یاری خداوند و به فضل همبستگی و کمک شما نخواهد شکست.

گفتنی است، این همایش با حضور و سخنرانی دکتر حمید شهریاری، دبيركل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در استانبول به مدت دو روز برگزار می‌شود.


 

نظر شما