شناسهٔ خبر: 66642579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

بافت تاریخی شهر کرمانشاه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد

استاندار کرمانشاه از رایزنی با وزیر میراث فرهنگی به منظور تخصیص تسهیلات برای احیاء محله تاریخی فیض آباد شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: اگر در گام اول هزار میلیارد تومان تسهیلات به محله فیض آباد اختصاص پیدا کند، این محله روبراه می شود.

صاحب‌خبر -

استاندار کرمانشاه از رایزنی با وزیر میراث فرهنگی به منظور تخصیص تسهیلات برای احیاء محله تاریخی فیض آباد شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: اگر در گام اول هزار میلیارد تومان تسهیلات به محله فیض آباد اختصاص پیدا کند، این محله روبراه می شود.
به گزارش ایسنا، محمدطیب صحرایی، در حاشیه مراسم افتتاح هتل بوتیک خانه صارم الدوله(زرشکیان) کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش برای احیاء بافت تاریخی شهر کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به تمرکزی که روی بافت تاریخی شهر بوجود آمده، امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه اقداماتی که در این منطقه صورت می گیرد را ببینیم.
وی که حدود دو هفته قبل نیز از بافت تاریخی شهر کرمانشاه بازدیدی داشت، افزود:در این محدود از شهر کرمانشاه حدود ۱۰۰ خانه تاریخی شناسایی شده که امکان احیاء و بازسازی آنها برای تبدیل شدن به مکان گردشگری وجود دارد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که بافت تاریخی شهر کرمانشاه ظرفیت ویژه ای در حوزه گردشگری دارد، همه مدیران دستگاه های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی،  دستگاه های خدمات رسان و شهرداری را پای کار آورده ایم و دور هم جمع شده‌اند تا هرچه سریعتر برای احیاء و بازسازی این بافت همکاری و همراهی داشته باشند.
وی ادامه داد:در سطح بافت فرسوده شهر کرمانشاه ده‌ها هکتار بافت تاریخی وجود دارد که در حال حاضر عمده تمرکز ما روی چند هکتار آن است که اگر مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند به قطب گردشگری در مرکز شهر کرمانشاه تبدیل شود.
صحرایی یادآور شد:با وزیر میراث فرهنگی نیز رایزنی هایی داشته و از ایشان درخواست کردم که احیاء بافت تاریخی شهر کرمانشاه را به صورت ویژه ببینند که قول هایی را در این زمینه دادند.
وی خاطرنشان کرد:از آقای ضرغامی قول گرفتم که اگر در گام اول هزار میلیارد تومان تسهیلات به محله فیض آباد کرمانشاه در بافت تاریخی شهر اختصاص پیدا کند، این محله روبراه خواهد شد و گام بزرگی برای گردشگری کرمانشاه به شمار خواهد رفت و اشتغالزایی خوبی نیز به همراه دارد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد:به منظور احیاء این محله میراث فرهنگی قول مرمت دیوارها و جداره سازی محله و شهرداری نیز قول کف سازی آن را به شکل سنتی داده و سایر دستگاه ها نیز مسئولیت هایی متناسب با حوزه کاری خود قبول کرده اند.
وی متذکر شد:اگر دستگاه ها همکاری کنند، تا پایان امسال شاهد تغییرات محسوسی در این محله خواهیم بود و در نوروز ۱۴۰۴ می تواند میزبانی خوبی از گردشگران و میهمانان نوروزی داشته باشد.

نظر شما