شناسهٔ خبر: 66639829 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش رقم قرارداد اپراتور هندی در چابهار به ٣٧٠ میلیون دلار/ راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ارزش قرارداد اپراتور هندی‌ از ٨۵ میلیون دلار با ١٢٠ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و علاوه بر آن ٢۵٠ میلیون دلار برای تامین مالی خرید تجهیزات بندری تعیین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران از افزایش رقم قرارداد با هندی‌ها برای اپراتوری بندر شهید بهشتی خبر داد و گفت: ارزش قرارداد اپراتور هندی‌ از ٨۵ میلیون دلار با ١٢٠ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و علاوه بر آن ٢۵٠ میلیون دلار برای تامین مالی خرید تجهیزات بندری تعیین شد.

وی همچنین از راه‌اندازی کشتیرانی مشترک ایران و هند خبر داد و گفت: در کنار توسعه زیرساخت های کریدوری در بخش‌های ریلی،جاده ای و بندری توسعه ناوگان را هم برای تسهیل تردد کالا را در دستور کار قرار داریم از این رو خط کشتیرانی خط کانینری بین دو کشور برقرار است و پیشنهاد ایجاد کشتیرانی مشترک ایران و هند را مطرح کرده‌ایم که بزودی رسمی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چرا با وجود تاکید طرف هندی بر رونق کریدور شمال جنوب اما تنها یک درصد کالای بین روسیه و هند از مسیر ایران و بندر چابهار  عبور کرده‌است، گفت: بخش اعظم جابه‌جایی کالا در بندر شهید رجایی از بندر عباس انجام می‌شود و با تکمیل مسیر ریلی چابهار این مسیر به قطب ترانزیتی تبدیل خواهد شد. آمارهای رسمی حاکی از آن است که جابه‌جایی کانتینری در بندر چابهار ١۵۴ درصد رشد داشته و با این قرارداد بلند مدت با اپراتور هندی طرفین قرارداد انگیزه بیشتری برای جابه‌جایی کالا از مسیر ایران خواهد داشت. 

بذرپاش گفت: این یک شروعی برای توسعه روابط بیش از پیش سیاسی و اقتصادی دو کشور است و از این پس شاهد افزایش فعالیت‌ها خواهیم بود .

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما