شناسهٔ خبر: 66636581 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه مشترک موزه ملی علوم و باغ موزه نگارستان از ۲۹ اردیبهشت

تهران-ایرنا- موزه ملی علوم و فناوری ایران همزمان با آیین روز جهانی موزه‌ها با مشارکت کمیته ملی موزه‌ها و همکاری باغ موزه نگارستان نمایشگاه مشترکی با نمایش میراث علمی ایرانیان در بخش علوم قدیم و به مدت یک هفته از ۲۹ اردیبهشت تا چهارم خرداد در سالن صف سلام باغ موزه نگارستان برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، همزمان با روز جهانی موزه‌ها با همکاری سه‌جانبه باغ موزه‌ نگارستان، کمیته ملی موزه ها( ایکوم ایران) و موزه ملی علوم و فناوری، نمایشگاه سیار مشترکی از فناوری‌های کهن ایرانیان در حوزه نجوم و مهندسی از تاریخ ۲۹ اردیبهشت الی ۴ خرداد در سالن صف سلام باغ موزه نگارستان برپا می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۹ اثر از آثار موزه ملی علوم و فناوری در زمینه ابزار نجوم کهن، ترازها و پیل اشکانی است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و بازدید برای عموم آزاد خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه و کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی موزه www.inmost.ir مراجعه کنند.

روز جهانی موزه‌ها یک مناسبت بین‌المللی است که هر سال روز ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) توسط شورای بین‌المللی موزه (ICOM) برگزار می‌شود و سالانه برای این روز یک شعار از سوی ایکوم انتخاب می‌شود که از سال ۲۰۲۰ برای روز جهانی موزه، شعاری انتخاب می‌شود که در حمایت از اهداف مندرج در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است.

این شعار در سال ۲۰۲۴ با عنوان «موزه‌ها برای آموزش و پژوهش» بر دو محور از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد تأکید دارد و این دو محور عبارتند از: «آموزش با کیفیت» و «صنعت، نوآوری و زیرساخت».

برگزاری نمایشگاه مشترک موزه ملی علوم و باغ موزه نگارستان از ۲۹ اردیبهشت

نظر شما