شناسهٔ خبر: 66636520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد:

سایه سیاه تنش آبی در تولید محصولات کشاورزی یزد | «نیاز» تامین نشد

یزد- شیخ‌علی‌شاهی، معاون امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد گفت: بحث ناترازی انرژی و خاموشی چاه‌های کشاورزی زیان‌های زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده چرا نیاز آبی با همین سطح نیز تامین نمی شود.

صاحب‌خبر -

اکبر شیخ‌علی‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: در استان یزد چند چالش عمده در موضوع آب داریم؛ از یک سوء تنش آبی در تولید محصولات کشاورزی داریم یعنی نیاز آبی ما با همین سطح آبی نیز تأمین نمی‌شود. از طرفی بیلان منفی سفره‌های آب زیرزمینی از مواردی است که با آن روبرو هستیم.

وی افزود: در چند دهه اخیر در استان اتفاقات خوبی در حوزه آب رخ‌داده است. البته مسئله فقط موضوع آب بیشتر در بخش کشاورزی نیست؛ بلکه امنیت غذایی و بحث حفظ فضای سبز نیز اهمیت دارد. استان یزد استانی صنعتی است در نتیجه، نیاز ما به فضای سبز بیشتر شده به‌گونه‌ای که بتوان حیات را در منطقه ادامه داد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی تأکید کرد: تنها راه ممکن برای رویارویی با این موضوعات افزایش بهره‌وری است. یزدی‌ها همیشه در حوزه آب بهره‌ور بوده‌اند؛ اما بحث ناترازی انرژی و خاموشی چاه‌های کشاورزی زیان‌های زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده است.

شیخ‌علی‌شاهی با اشاره به تأکید استاندار به این موضوع گفت: استاندار هم تأکید داشتند که بخش کشاورزی در موضوع ناترازی انرژی مستثنی شود. پیگیری‌هایی انجام شده که بخش کشاورزی از این مسئله حذف شود اگر چه ما به دنبال راه‌های جایگزین هم هستیم.

نظر شما