شناسهٔ خبر: 66635750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری وزارت علوم:

جشنواره کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌شود/ دانشگاه علامه میزبان «برهان»

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: دانشگاه علامه طباطبائی مجری و میزبان سومین دوره از جشنواره برهان خواهد بود و در دو مرحله تقدیر از بهترین کرسی‌ها، رویداد توانمندسازی و بازنمایی کرسی‌ها در فضای رقابتی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمد مهدی ذوالفقارزاده درمورد جشنواره برهان گفت: این جشنواره در سال های ۹۵و۹۸ در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف برگزار شده است. دور سوم و جدید آن با بازنگری جدی در شیوه نامه آغاز شد و فرایند اجرایی آن از دی ماه سال گذشته آغاز شده است. جشنواره برهان مخصوص دانشگاه‌های وزارت علوم است که در سال‌های گذشته در فضای کرسی‌های آزاد اندیشی فعال بوده‌اند.

وی افزود: با بازنگری جدی شیوه‌نامه، به رویکردهای جدیدی در این حوزه رسیدیم و می‌خواستیم به واسطه برگزاری کرسی‌ها جریان زنده ای را که در این خصوص در دانشگاه‌ها جاری و ساری است، فارغ از جریان رقابتی و نمایشی، بازنمایی کنیم.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به جشنواره تمام شده است و در حال حاضر در مرحله داوری آثار هستیم. تاکنون تعداد ۵۷۱ اثر از سوی دانشگاه‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و دانشگاه علامه طباطبائی مجری و میزبان این دوره از جشنواره خواهد بود.

ذوالفقارزاده خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد سه هزار و ۴۴۷ کرسی آزاداندیشی در مجموع دانشگاه‌های کشور برگزار شد. پس از پایان یافتن فرایند داوری، در مرحله دوم یک سری رویدادهای گفت و گو محور از جمله کرسی‌ها به منصه ظهور می رسند که قدرت مناظره و استدلال را در دانشجویان افزایش می دهند.

براساس اعلام وزارت علوم، جشنواره برهان در دو مرحله تقدیر از بهترین کرسی‌ها، رویداد توانمند سازی و بازنمایی کرسی‌ها در فضای رقابتی برگزار می شود.

نظر شما