شناسهٔ خبر: 66633933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

تامین منابع مالی چالش اساسی شرکت‌های دانش بنیان و فناور است

اصفهان - ایرنا - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تامین منابع مالی چالش اساسی شرکت‌های دانش بنیان و فناور است و در صورت رفع آن شاهد ارتقای فعالیت این واحدها خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

قاسم مصلحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین منابع مالی از جمله کارهای دشوار در زمینه‌های مختلف اقتصادی بویژه در عرصه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور و یکی از راهکارهای موثر آن ایجاد ارتباط مناسب بین سرمایه‌گذاران و فعالان فناور است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس تلاش شده است در هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی «شیخ بهایی» به این مشکل، توجه ویژه و بستر بهبود جذب سرمایه در این مجموعه‌ها مهیا شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: توجه به راهکارهای جذب منابع مالی توسط شرکت‌های دانش بنیان، تمایز هجدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی نسبت به دوره‌های گذشته است.

مصلحی خاطرنشان کرد: تقویت مذاکره‌ها و اعتمادسازی بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران باید جدی گرفته شود تا در نهایت با بهبود عملکرد آنها و درآمدزایی، سهم بیشتری در تولید و صادرات کشور داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری رویدادهای مشترک ملی با حضور سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی، صنایع بزرگ و کوچک و شرکت‌های فناور مانند جشنواره شیخ بهایی راهکار مناسبی برای توسعه ارتباطات میان این بخش‌هاست.

به گزارش ایرنا، هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

۴۸۱ شرکت فناور و دانش بنیان از ۲۶ استان در این جشنواره ثبت نام کردند، ۱۰۲ شرکت به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و سپس ۲۶ شرکت وارد مرحله نهایی شدند.

رونق ‌کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان، زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های فن‌آفرینانه در راستای حل چالش‌های اساسی کشور، تقویت مذاکرات دوجانبه(B۲B) و سرمایه‌گذاری‌های کلان و واقعی، شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران از جمله اهداف برگزاری این رویداد علمی به شمار می‌رود.

حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان با اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالند.

نظر شما