شناسهٔ خبر: 66633240 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

گامی بلند در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری استان؛

پردیس علم و فناوری و مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی گرگان راه‌اندازی می‌شود

دو تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با هدف راه‌اندازی پردیس علم و فناوری و مرکز رشد مشترک به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

این تفاهم‌نامه‌های همکاری در راستای اجراي سیاست‌های کلی علم و فناوري ابلاغي از سوی مقام معظم رهبري مبني بر "حمايت از تأسيس و توسعه شهرك‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري" و سياست‌هاي دولت در جهت‌دهي سرمايه‌هاي اجتماعي به سوي كسب‌وكارهاي دانش‌بنيان به امضای دکتر پاک‌نژاد، رئیس پارک علم و فناوری گلستان و دکتر شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان رسید.

‌رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در این آیین با اشاره به سابقه همکاری‌های فی‌ما‌بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پارک گلستان، بیان داشت: انعقاد این تفاهم‌نامه‌‌ها انشالله موانع همکاری‌های دانشگاه و پارک را برطرف و امکان ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور را فراهم و تسریع خواهد بخشید.

دکتر پاک‌نژاد انعقاد این دو تفاهم‌نامه را زمینه‌ساز توسعه کسب‌وکارهای نوپا، واحد‌های فناور و دانش‌بنیان و در نهایت توسعه زیست‌بوم نوآوری در استان گلستان دانست و بر اجرایی شدن تمامی مفاد آنها تاکید و از آمادگی کامل این پارک برای عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه‌های منعقده خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در این آئین با اشاره به مراحل و روند راه‌اندازی مرکز رشد مشترک و لزوم همکاری در جهت راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک بین دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان و پارک علم و فناوری گلستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده زمینه مشارکت بیشتر علمی و پژوهشی توسعه خواهد یافت.

دکتر شتایی با تأکید بر لزوم همکاری همه ارکان وابسته به وزارت علوم در جهت پیشرفت علمی استان و رفع چالش‌های موجود تصریح کرد: تاکنون دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دانشگاه معین استان تلاش کرده است مساعدت‌های زیادی در راستای پیشرفت و توسعه پارک علم و فناوری استان داشته باشد و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده این همکاری‌ها را تسهیل خواهد کرد.

در پایان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری استان از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه، بر تسریع راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک تأکید کرد.

نظر شما