شناسهٔ خبر: 66632407 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

لپ تاپ لنوو تینک پد X1 کربن ۲۰۲۴ با پردازنده‌های جدید اینتل رونمایی شد

صاحب‌خبر -

لپ تاپ لنوو تینک پد X1 کربن ۲۰۲۴ – Lenovo ThinkPad X1 Carbon 2024 با پردازنده‌های جدید Meteor Lake-U اینتل و طراحی منعطف رونمایی شد.

کمپانی لنوو از جدیدترین عضو خانواده تینک‌پد، لپ تاپ لنوو تینک پد X1 کربن ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این لپ‌تاپ به پردازنده نسل جدید اینتل Meteor Lake-U مجهز شده که مدل Core Ultra 7 155U را شامل می‌شود. نسل قبلی این سری یعنی ThinkPad X1 Yoga Gen 8 از پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake بهره می‌برد.

با وجود استفاده از پردازنده میان‌رده، ولی مدل ۲۰۲۴ همچنان بسیاری از ویژگی‌های همیشگی خانواده Yoga را حفظ کرده است. این لپ‌تاپ دارای لولای ۳۶۰ درجه است که امکان تبدیل آن به تبلت را فراهم می‌کند. همچنین طراحی منعطف آن اجازه می‌دهد تا به‌راحتی روی میز یا پایه قرار بگیرد. شاسی این لپ‌تاپ از جنس آلومینیوم هواپیما بوده و با ضخامت ۱۵.۵ میلی‌متر و وزن ۱.۳۵ کیلوگرم، بسیار باریک و سبک به‌نظر می‌رسد.

لپ تاپ لنوو تینک پد X1 کربن ۲۰۲۴ لپ تاپ لنوو تینک پد X1 کربن ۲۰۲۴

صفحه نمایش ۲۰۲۴ ThinkPad X1 Yoga یک پنل OLED با کیفیت ۲.۸K و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است که ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۴۰۰ نیت است. درگاه‌های این لپ‌تاپ شامل دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI 2.1، دو پورت USB-A و یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا می‌شود. سیستم صوتی این لپ‌تاپ نیز از فناوری Dolby Vision استفاده می‌کند و همچنین دارای گواهینامه استحکام MIL-STD-810H نیز هست.

لپ تاپ لنوو تینک پد X1 کربن ۲۰۲۴ لپ تاپ لنوو تینک پد X1 کربن ۲۰۲۴

جدیدترین لپ تاپ لنوو هم اکنون در فروشگاه اینترنتی چینی JD لیست شده است. بر اساس همان لیست، این دستگاه با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. قیمت این محصول نیز ۱۵,۹۹۹ یوان (معادل ۲,۲۱۳ دلار آمریکا) است، اما تاریخ عرضه جهانی آن هنوز توسط لنوو اعلام نشده است.

در گجت نیوز بخوانید:
لپ‌ تاپ لنوو یوگا ۹ پرو با این مشخصات به ایران می‌آید لنوو با لپ‌تاپ هیبرید ThinkPad X12، هوش مصنوعی را به شما هدیه می‌دهد لنوو از لپ تاپ جدید ThinkPad T14 با قیمت زیر هزار دلار رونمایی کرد لپ تاپ جدید لنوو با یک نمایشگر انقلابی کاملا شفاف به MWC 2024 می‌آید + عکس

نظر شما