شناسهٔ خبر: 66452364 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این لپ تاپ چینی، رقیب سرسخت مک بوک پرو اپل است!

صاحب‌خبر -

لپ تاپ توانمند چینی لنوو ThinkPad P1 Gen 7 به‌عنوان یک ورک‌استیشن سیار رونمایی شد. این دستگاه با خنک‌کننده پیشرفته فلز مایع خنک می‌شود.

لنوو از لپ‌تاپ قدرتمند، سبک و باریک ThinkPad P1 نسل هفتم خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل جدید Core Ultra 9 185H اینتل پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند بین کارت گرافیک مجتمع اینتل Arc، کارت گرافیک انویدیا RTX نسل‌های 1000/2000/3000 Ada یا کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060/4070 یکی را انتخاب کنند. کارت‌های گرافیک قدرتمند این مجموعه، این امکان را برای P1 Gen 7 فراهم می‌سازند تا از پس اکثر نیازهای پردازش هوش مصنوعی بربیاید.

همه‌چیز درباره لپ تاپ توانمند چینی لنوو ThinkPad P1 Gen 7

لپ تاپ چینی ThinkPad P1 Gen 7 اولین ورک‌استیشن سیاری است که با حافظه رم LPDDR5x LPCAMM2 و ظرفیت حداکثری ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ می‌تواند از دو فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع PCIe 4×4 M.2 2280 با مجموع ظرفیت ۸ ترابایت نیز پشتیبانی کند.

لپ تاپ توانمند چینی لنوو ThinkPad P1 Gen 7 لپ تاپ توانمند چینی لنوو ThinkPad P1 Gen 7

سیستم خنک‌کننده با فلز مایع

لپ تاپ لنوو که از آلومینیوم باکیفیت ساخته شده، دارای یک نمایشگر ۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و حاشیه‌های باریک است که منجر به نسبت ۹۱.۷ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه می‌شود. لنوو سه نوع نمایشگر برای این محصول ارائه می‌کند و کاربران بین پنل‌های FHD+ IPS، QHD+ IPS و UHD+ OLED لمسی حق انتخاب خواهند داشت.

در بخش اتصالات بی‌سیم این دستگاه نام وای فای 7 و بلوتوث 5.3 به‌چشم می‌خورد. ضمن اینکه لپ‌تاپ لنوو دارای 2 پورت Thunderbolt 4، یک USB-C (10Gbps)، یک USB-A (5Gbps)، یک کارت‌خوان SD Express 7.0، یک HDMI 2.1 و یک جک هدفون نیز هست. این محصول در برخی مدل‌ها از سیستم خنک‌کننده با فلز مایع بهره می‌برد که به گفته لنوو عملکرد خنک‌سازی و قابلیت اطمینان در درازمدت را برای اجرای طولانی‌مدت کارهای پیچیده و حداکثر کارایی، ارتقا می‌دهد.

لپ تاپ توانمند چینی لنوو ThinkPad P1 Gen 7 لپ تاپ توانمند چینی لنوو ThinkPad P1 Gen 7

عمر باتری همیشه در لپ‌تاپ‌ها اهمیت دارد و ThinkPad P1 Gen 7 دارای یک باتری قابل تعویض توسط کاربر با ظرفیت ۹۰ وات‌ساعت است. این ویژگی خارق‌العاده‌ای است که می‌توان فقط در ورک‌استیشن‌های سیار مشاهده کرد.

ورک‌استیشن سیار چیست و چه هدفی دارد؟

ورک‌استیشن‌های سیار جدید سری ThinkPad P لنوو با بهره‌مندی از پردازنده‌های نسل جدید Core Ultra اینتل که مجهز به موتور پردازش عصبی اختصاصی هستند، گام مهمی به جلو برداشته‌اند.

این فناوری که برای ارتقاء قابلیت‌های هوش مصنوعی در لپ‌تاپ‌ها طراحی شده، همچنین باعث بهبود عملکرد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تجربه بهتر کار گروهی می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به شارژ مداوم، برای مدت طولانی‌تری از دستگاه خود استفاده کنند. لپ تاپ چینی لنوو ThinkPad P1 Gen 7 از ماه ژوئن ۲۰۲۴ با قیمت اولیه ۲۶۱۹ دلار در دسترس خواهد بود.

نظر شما