شناسهٔ خبر: 66631929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری:

سیستان و بلوچستان با سیر شیب نزولی جمعیت مواجه است

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها به عنوان یک پدیده جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز، نقشی بسیار پررنگ و اساسی در تحقق سیاست جوانی جمعیت در استان دارند.

صاحب‌خبر -

زهرا ابراهیمی امروز دوشنبه با تبریک هفته ملی جوانی جمعیت با بیان اینکه فرهنگ سازی مهمترین کاری است که یک رسانه باید انجام دهد، افزود: اصحاب رسانه که در وادی روشنگری و تبیین فعالیت می‌کنند می‌توانند با ترغیب و تشویق در راستای حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت و نیز حمایت از فرزندآوری به عنوان یک مساله مهم و حیاتی‌ نقش محوری و تاثیرگذار ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت جوان هر شهر، استان و کشوری از عوامل رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود و بی شک توسعه همه‌جانبه با سرمایه های انسانی جوان شکل می گیرد، گفت: همانطور که در دهه شصت و هفتاد با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» با تلاش رسانه ها به فرهنگ غالب مبدل شد، خبرنگاران می‌توانند «فرزند بیشتر و نشاط بیشتر در خانواده» را به الگوی عملی جامعه تبدیل کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با وجود دارا بودن نرخ نسبتا مطلوب باروری در شرایط کنونی با سیر شیب نزولی جمعیت مواجه است و ضرورت دارد برای اینکه به شرایط اضطرار برخی از استان ها مواجه نشویم مساله جمعیت را به دغدغه اصلی همگان به ویژه اصحاب رسانه ها تبدیل کنیم.

وی گفت: مبتنی بر زیست بوم استان و نرخ رشد برخی شهرستان ها سرفصل های اموزشی تحکیم خانواده و مناسبات حاکم بر آن، گفتمان بین نسلی، خانواده و فضای مجازی و شیوه های فرزند پروری نیز در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته و اقدامات موثری نیز در این خصوص انجام شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه نرخ موالید طی سال های گذشته روند رو به رشد محسوسی نداشته بنابراین اقدامات منسجمی اعم از فرهنگی و تشویقی در این راستا در شهرستان های پایین تر از نرخ جانشینی در حال انجام است.

انتهای پیام

نظر شما