شناسهٔ خبر: 66631295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۸۸۵ نفر زائر از استان اردبیل عازم حج تمتع می‌شوند

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: امسال ۸۸۵ نفر زائر خانه خدا در قالب هفت کاروان از ۱۲ خردادماه از این استان عازم حج تمتع می‌شوند.

صاحب‌خبر -

۸۸۵ نفر زائر از استان اردبیل عازم حج تمتع می‌شوندبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابراهیم احدی اظهار کرد: امسال علاوه بر ۸۸۵ نفر زائر خانه خدا، تعداد ۳۷ نفر عوامل اجرایی و فرهنگی مانند روحانیون از استان اردبیل عازم سرزمین وحی خواهند شد.
وی افزود: زائران استان اردبیل ۱۲ و ۱۳ خرداد ماه به صورت مدینه قبل با چهار پرواز از فرودگاه اردبیل به مدینه منوره اعزام خواهند شد و پیش بینی می شود زمان برگشت آنها از جده ۱۵ تا ۱۶ تیرماه باشد.
مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: فراخوان ثبت نام زائران در کاروان های حج بر اساس اولویت از دی ماه سال گذشته در چندین مرحله از طریق رسانه های استان اعلام و تا پایان سال گذشته متقاضیان سفر حج تمتع اقدام به انتخاب و ثبت نام در کاروان مورد نظر کردند.
احدی افزود: زائران بعد از ثبت نام برای معاینه، به پزشکان منتخب هلال احمر مرکز پزشکی حج و زیارت معرفی شدند و پس از تزریق واکسن و دریافت گواهی تایید سلامت در کلاس های آموزشی کاروان ها شرکت کردند.
وی آموزش زائران اعزامی به عربستان را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس علاوه بر برگزاری ۱۰ جلسه آموزشی برای زائران استان، همایش متمرکز آموزشی و توجیهی و اعمال نمادین مناسک حج با حضور تمامی زائران اعزامی در مصلی نماز جمعه اردبیل برگزار شد.
مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: با بیان اینکه هزینه سفر زائران حج تمتع در سال جاری از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال متغیر است، گفت: علت تفاوت قیمت هزینه های سفر زائران به نوع و درجه هتل های اسکان زائران بستگی دارد.
احدی به زائران توصیه کرد: علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، در صورت ضرورت فقط داروهای تجویز شده توسط پزشک با نسخه انگلیسی را به همراه داشته باشند تا مشکلی برای آنها بوجود نیاید.
وی همچنین درباره سهمیه ارز زائران حج گفت: امسال هر یک از زئران حج می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو با نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد، دریافت کنند.


نظر شما