شناسهٔ خبر: 66631148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ادعای کویت و عربستان در مورد میدان آرش در حد حرف است

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد: رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که کویت و عربستان شرکتی تاسیس کرده‌اند ولی اگر کاری روی زمین و هر گونه اقدامی در زمینه حفاری صورت گیرد احتمالا هم دستگاه دیپلماسی و هم وزارت نفت مداخله خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

صادق جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره سرانجام توسعه میدان گازی آرش اظهار داشت: ما در گذشته توافقاتی در زمینه مرز با کشورهای عربستان و کویت داشتیم. اگر تعیین حدود اتفاق نیفتد عمدتا بعید است کشورهایی مثل کویت و عربستان به صورت یکجانبه بتوانند میدان را توسعه دهند. 

وی افزود: احتمالا ما باید با توافق به سمت اینکه به صورت مشترک میدان را توسعه دهیم، برویم.

رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: مثلا ممکن است در مورد میدان نفتی و گازی خزر هم ادعاهایی وجود داشته باشد اما واقعیت اینکه تا زمانی که بین تمامی کشورهای مدعی توافق حاصل نشود هیچ کار توسعه‌ای در میدان انجام نخواهد شد. 

وی تاکید کرد: قطعا این اتفاق نمی‌افتد که دو کشور عربستان و کویت بتوانند به صورت مستقل میدان را توسعه دهند و ما ساکت بمانیم، ترندهای ژئوپلیتیک منطقه هم این را نشان نمی‌دهد. 

جوکار بیان داشت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که کویت و عربستان شرکتی تاسیس کرده‌اند ولی اگر کاری روی زمین و هر گونه اقدامی در زمینه حفاری صورت گیرد احتمالا هم دستگاه دیپلماسی و هم وزارت نفت مداخله خواهند کرد. 

وی خاطرنشان کرد: فعلا کشورهای عراق و عربستان حرف‌هایی اما بعید است که بدون توافق پلیتیکال کاری روی میدان انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما