شناسهٔ خبر: 66629734 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی استان‌های کشور / پیش‌بینی وزش باد شدید برای بیشتر مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی استان‌های کشور، از پیش‌بینی وزش باد شدید برای بیشتر مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر، به صورت رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و بارش در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و غربی، جنوب اردبیل و شمال استان خوزستان شدت خواهد داشت.

وی افزود: سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بعضی مناطق در استان‌های فارس، شمال کرمان و یزد، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب غرب واقع در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، شمال فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر، در ارتفاعات زاگرس، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود، همچنین طی سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطق مستعد پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ طی سه روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به‌تدریج افزایش ابر، همراه با وزش باد شدید، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد شدید، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما