شناسهٔ خبر: 66629717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفت و گو با دانشجو

وحیدی: تعطیلی شنبه مراودات ما را با کشور‌های اسلامی و همسایه افزایش می‌دهد/ کاهش ساعت اداری بانک‌ها اشکالی ندارد+ فیلم

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، می‌توانیم ارتباطات خود با مجموعه کشور‌های اسلامی و حوزه اکو و حوزه خاورمیانه یا کشور‌های همسایه را، در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تسهیل کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : افزایش تعطیلات به معنای تعطیلی خدمات و فرایند‌ها نیست، بلکه هدف از آن ارتقای بهره‌وری از طریق افزایش اوقات فراغت و پویایی جامعه است. تحقیقات نشان داده که افزایش ساعات کار لزوماً به معنای افزایش تولید نیست.

وی افزود : با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، می‌توانیم ارتباطات خود با مجموعه کشور‌های اسلامی و حوزه اکو و حوزه خاورمیانه یا کشور‌های همسایه را، در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تسهیل کنیم. این امر به نفع جهش تولید و ارتقای جایگاه اقتصادی کشور خواهد بود.

وحیدی اظهار داشت : در بخش آموزش عالی، می‌توان از این فرصت برای ساماندهی برنامه‌های درسی و استفاده بهتر دانشجویان از اوقات فراغت استفاده کرد.

وی افزود: تغییر ساعات کار بدون تغییر در حقوق و مزایا، تبعیض ایجاد می‌کند. باید ساعت کار را به طور ثابت برای همه افراد تعیین کرد و به دنبال راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری در آن ساعات بود.

وحیدی ابرازداشت : از نظر شرعی منعی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد و در صورت وجود ایراد، اعضای شورای نگهبان استدلال قطعی را اعلام خواهند کرد تا اصلاحات انجام شود.


وی افزود: این طرح در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم با رویکردی مثبت، به تصویب برسد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : سیستم‌های پولی و مالی و بانکی نیز می‌توانند از این تعطیلات استفاده کنند. باید در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شود و در صورت نیاز، ساعات کاری این بخش‌ها نیز متناسب با تعطیلی جدید تنظیم شود.

<div id="video-display-embed-code_2274560" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1145994/2274560?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما