شناسهٔ خبر: 66629171 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

نمایشگاه کتاب به فرهنگ استفاده از کاغذ ایرانی کمک کرد

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران: قیمت کاغذ ایرانی ۳۷ درصد زیر قیمت کاغذ خارجی است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران در دیدار با علی رمضانی، قائم‌مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه گفت: حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولید کاغذ ایرانی دلگرم‌کننده است.

به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران امید نیک‌نژاد ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب با علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی این رویداد دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر اهمیت تولید کیفی کاغذ و قیمت مناسب آن، گفت: این شرکت با رعایت این دغدغه‌‌ها که تکلیف خود می‌دانست، سال گذشته بالاترین میزان تولید کاغذ چاپ و تحریر را در همه سال‌های پس از انقلاب داشت که به اذعان همه کارشناسان رشد کیفی چشمگیری کرده است.

نیک‌نژاد با بیان اینکه کاغذ ایرانی را باید با کاغذ ایرانی مقایسه کرد، افزود: قیمت کاغذ ایرانی ۳۷ درصد زیر قیمت کاغذ خارجی است که با حمایت‌های دولت به ناشران هم عرضه می‌شود.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها همراه نیستند، اما با همت مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر محترم فرهنگ که مجدانه پیگیر تحقق تولید کاغذ ایرانی هستند، امیدواریم واحدهای تولیدی دیگری هم به مدار تولید برسند تا نیازهای کشور به کاغذ داخلی رفع شود و همه ناشران نیز از آن استفاده کنند.

نیک‌نژاد با اشاره به مجموعه حمایت‌‌های وزارت فرهنگ گفت: اقدامات و حمایت‌های بزرگ وزارت ارشاد برای ما در تولید کاغذ ایرانی دلگرم‌کننده است.

به گفته او، پایه و اساس فرهنگ‌سازی استفاده از کاغذ ایرانی در نمایشگاه کتاب اتفاق افتاد. 

نیک‌نژاد گفت: به منظور رفع گره‌های کور کیفیت کاغذ، خط یک کارخانه تجهیز و بهسازی ماشین‌آلات آن پس از ۱۰ سال انجام شد که نمود آن را در بازار خواهیم دید. همچنین دستگاه شیتر کارخانه با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است که ظرفیت ۲۵ تن در روز را دارد و قابل افزایش است.

2e09be64e6da4501b09040931201574e


تلاش برای نمایشگاه آینده

قائم‌مقام نمایشگاه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری نمایشگاه آینده کتاب پس از پایان این نمایشگاه آغاز می‌‌شود، ادامه داد: ارزیابی‌ و آسیب‌شناسی‌ها انجام می‌شود و عملیات اجرایی نمایشگاه از اسفندماه آغاز می‌شود.

علی رمضانی به حضور ناشران در همه گروه‌های فکری اشاره کرد و افزود: مخاطبان از نمایشگاه به خوبی استقبال می‌کنند و حتی زودتر از بازگشایی به درهای مختلف نمایشگاه مراجعه می‌کنند. 

او به بخش‌های مختلف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و صحنه‌ای در بیرون از سالن‌ها انجام می‌شود.

رمضانی با اشاره به قرار گرفتن غرفه کاغذ ایرانی در شبستان اصلی نمایشگاه ادامه داد: کتاب‌هایی که با کاغذ ایرانی منتشر شده‌اند در این غرفه عرضه شده‌اند.

سخنگوی نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب با بیان اینکه نشریه روزانه نمایشگاه با کاغذ مازندران منتشر می‌شود، گفت: اکنون آثار بسیاری در کشور با کاغذ مازندران چاپ می‌شوند که جای امیدواری است.

 

نظر شما