شناسهٔ خبر: 66610780 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

ورود نشر سرو به حوزۀ کتاب کودک و نوجوان

سلیمی مدیر نشر سرو به هنرآنلاین گفت: ما تلاش کردیم که کتاب‌های کودک و نوجوان انتشاراتمان خسته‌کننده نباشند.

صاحب‌خبر -

گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران – تولید کتاب خوب برای کودکان و نوجوان‌ها یکی از دل‌مشغولی‌های همیشگی فعالین فرهنگی است. بسیاری از ناشرین باتوجه به اهداف و رسالت‌های خود به این حوزه وارد شده و برای کودک‌ها کتاب تولید می‌کنند. در نمایشگاه سی‌وپنجم برخی از این ناشرین را به شما علاقمندان دانایی و دوست‌داران کتاب معرفی می‌کنیم.

«نشر سرو» باغ‌موزه دفاع‌مقدس با چند عنوان کتاب کودک و نوجوان تازه به چاپ رسیده، در نمایشگاه کتاب شرکت کرده است. علی سلیمی مدیر این انتشارات در این‌باره به خبرنگار ما گفت:

 

23 عنوان کتاب کودک و نوجوان

امسال با 113 عنوان کتاب در دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم شرکت کرده‌ایم. ما ده عنوان کتاب ویژۀ کودک و سیزده عنوان کتاب هم مخصوص نوجوان‌ها به نمایشگاه رسانده‌ایم. تمام کتاب‌های کودک و نوجوان ما چاپ اولی هستند. سوژه و قهرمان کتاب‌های نوجوان نشر سرو شهدا هستند. در انتخاب شهدا هم به سراغ شهیدانی رفته‌ایم که زندگی‌شان برای نوجوان‌ها جذاب باشد. مثلاً شهید کمال کورسل که تنها شهید فرانسوی دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود و یا شهیده فوزیه شیردل که در پاوه به شهادت رسید.

ما تلاش کردیم که کتاب‌های ویژۀ نوجوان‌ها خسته‌کننده نباشد. به همین دلیل کتاب‌ها کم حجم هستند و متن روانی هم دارند. درواقع ما یک گزیده‌ای از خاطرات آن شهید را در کتاب آورده‌ایم تا مخاطب با نقاط مهم و اثرگذار زندگی قهرمان کتاب همراه شود.

یکی دیگر از سوژه‌هایی که در نشر سرو تبدیل به کتاب شد، ماجرای تولید موشک در صنایع نظامی کشورمان است. باتوجه به اهمیت این سوژه، ما هم کتاب کودک در این‌باره تولید کردیم و هم کتاب نوجوان. شخصیت اصلی برخی از کتاب‌ها مثل اژدهای خفته و دورگه نوجوان هستند. اژدهای خفته قصۀ دختری را روایت می‌کند که پایش می‌رود روی مین و دورگه پسربچه‌ای را به خواننده نشان می‌دهد که خانواده‌اش برای در امان ماندن از بمباران او را به روستا می‌برند و او در روستا درگیر ماجراهای جالبی می‌شود.

 

چرا نشر سرو؟

ورود باغ‌موزۀ دفاع‌مقدس به حوزۀ نشر از آنجا شروع شد که ما تصمیم گرفتیم برای بازدید کننده‌ها یک هدیۀ فرهنگی تهیه کنیم و دیدیم کتاب بهترین و ماندگارترین هدیه برای کسانی است که به باغ‌موزه می‌آیند. در ابتدا کتاب‌های مورد نیاز را از ناشرین مختلف کشور خریدیم ولی بعداً به این نتیجه رسیدیم که خودمان با تکیه بر اطلاعات و اسناد فراوان باغ‌موزه، کتاب تولید کنیم. استقبال مخاطبین از کتاب‌های تولید شده در باغ‌موزه ما را مصمم کرد که وارد بازار کتاب کشور هم بشویم و محصولات‌مان را به‌دست همۀ مردم برسانیم. حضور ما در نمایشگاه هم در همین راستا تعریف می‌شود.

 

نظر شما