شناسهٔ خبر: 66628192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن ابراز همدردی با افغانستان، برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرد

از هلال ایران به هلال افغان

پیام پیرحسین کولیوند به همتای افغانستانی: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای کمک به عملیات بشردوستانه در افغانستان اعلام می‌کند

صاحب‌خبر -

 وقوع سیل ویرانگر و مرگبار در افغانستان و انتشار تصاویری از ابعاد این حادثه به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای چند روز اخیر، توجه مردم جهان را به خود جلب کرده است و در کشور ما نیز جمعیت هلال‌احمر ضمن ابراز همدردی با کشور همسایه، آمادگی خود را برای امدادرسانی به سیل‌زدگان افغانستان اعلام کرد.

پیام همدردی رئیس هلال‌احمر با سیل‌زدگان افغانستان
 رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با سیل‌زدگان افغانستان ابراز همدردی کرد.
در متن پیام پیرحسین کولیوند به همتای افغانستانی خود آمده است: «جناب آقای مولوی مطیع الحق، رئیس محترم جمعیت هلال‌احمر افغانی؛ جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی و همکاران محترم‌تان در جمعیت هلال‌احمر افغانی در کشور افغانستان ابلاغ می‌نماید. با غم و اندوه فراوان، از جاری شدن سیل در ایالت بغلان که منجر به فوت، مجروح و مفقود شدن تعدادی از افراد گردید، مطلع شدیم. در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، همکاران‌تان در جمعیت هلال‌احمر افغانی اعلام نموده و با خانواده‌های جان‌باختگان ابراز همدردی می‌نماییم. جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای کمک به عملیات بشردوستانه در افغانستان اعلام می‌کند. بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکاران‌تان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.
دکتر پیرحسین کولیوند
 رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران»

آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی
همچنین معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این نهاد بشردوستانه برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده افغانستان خبر داد.
راضیه عالیشوندی با اشاره به باران‌های سیل‌آسای اخیر در افغانستان گفت: «وقوع سیل در افغانستان و به‌ویژه ولایت بغلان سبب جان باختن تعداد زیادی از مردم این کشور و نیز تخریب منازل مسکونی شده است. ‌جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف ذاتی خود و در راستای تسکین آلام بشری آمادگی دارد تا در صورت درخواست کمک دولت سرپرستی افغانستان، تیم‌های درمانی و امدادی همچنین اقلام امدادی خود را به آن کشور افغانستان اعزام کند.»
بارش‌های شدید در روزهای اخیر موجب جاری شدن سیل در ولایت‌های بغلان، بدخشان، غور و هرات افغانستان شد. سیلاب علاوه بر خسارات شدید، تلفات جانی نیز بر جا گذاشته است، به طوری که بر اساس اعلام برنامه جهانی غذا، در پی جاری شدن سیل در ولایت بغلان افغانستان، بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند و حدود هزار خانه نیز تخریب شده است. همچنین مهرماه سال گذشته و به دنبال وقوع زلزله 6.5 ریشتری در مناطق «قره‌باغ، زنده جان و تیرپل» در شمال ولایت هرات افغانستان نیز بیش از ۲هزار نفر از مردم این کشور جان باختند.  در آن زمان نیز هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از ارسال 11 تریلی حامل کمک‌های مردمی به افغانستان خبر داد که شامل مواد غذایی، روغن، برنج، کنسرو، پتو، مواد شوینده، فرش و اقلام بهداشتی بود و افزون‌بر ۲۵۰ تُن وزن و بیش از ۱۰۰میلیارد ریال ارزش داشت.

 

نظر شما