شناسهٔ خبر: 66627390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کارگروه مستقل امریکایی: مردم غزه را مهمات امریکایی می‌کشد

روزنامه جوان

دولت امریکا باید با این واقعیت کنار بیاید که آنچه در کمک‌های نظامی مرگبار خود به عملیات اسرائیل در غزه - و فراتر از آن - با آن مواجه است، یک مشکل سیاسی نیست، بلکه این یک مشکل قانونی است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در شرایطی که وزارت خارجه امریکا برای رفع اتهامات جنایی از رژیم صهیونیستی، کشتار فلسطینیان با تسلیحات امریکایی را به دلیل نبود ادله و سند کافی تأیید نکرده، یک کارگروه امریکایی روایت متفاوتی از این ماجرا نقل کرده و گفته که مردم غزه توسط مهمات امریکایی به شهادت رسیده‌اند. 

درحالی که افکارعمومی جهان امریکا را مسبب اصلی تداوم جنایات اسرائیل در غزه می‌داند، سران کاخ سفید با لاپوشانی جزئیات نسل‌کشی فلسطینیان، سعی دارند دست داشتن در این جنایت را مخفی کنند. پس از گزارش آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا به کنگره ابعاد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه با سلاح‌های امریکایی را ماستمالی کرد، اما یک کارگروه مستقل، متشکل از مقامات سابق وزارت خارجه این کشور و کارشناسان حقوق بین‌الملل اعلام کردند که مردم غزه توسط مهمات امریکایی به‌شهادت رسیده‌اند. در همین رابطه کارگروه مستقلی متشکل از مقامات سابق وزارت خارجه امریکا و کارشناسان حقوق بین‌الملل گفتند: «دولت امریکا باید با این واقعیت کنار بیاید که آنچه در کمک‌های نظامی مرگبار خود به عملیات اسرائیل در غزه - و فراتر از آن - با آن مواجه است، یک مشکل سیاسی نیست، بلکه این یک مشکل قانونی است.»
به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، اعضای این کارگروه تأکید کردند: «گزارش وزارت خارجه دولت بایدن در بهترین حالت ناقص و در بدترین حالت عمداً گمراه‌کننده در دفاع از اعمال و رفتار‌هایی است که احتمالاً قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض می‌کند و ممکن است به جنایات جنگی تبدیل شود. یک بار دیگر، دولت بایدن حقایق را در مقابل چشمان خود دیده و سپس به آن‌ها بی‌توجهی کرده است.» این مقامات گفتند که نزدیک به ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۴ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند و خاطرنشان کردند که «بیشتر آن‌ها با مهمات امریکایی کشته شده‌اند». این درحالی است که بلینکن در گزارش خود به کنگره مدعی شده بود: «نمی‌توان تأیید کرد که رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ساخت امریکا در غزه به‌گونه‌ای استفاده کرده که قوانین بین‌المللی را نقض کرده باشد. با توجه به اتکای قابل‌توجه اسرائیل به تسلیحات ساخت امریکا، معقول است که ارزیابی کنیم نیرو‌های اسرائیلی از ۷اکتبر در مواردی که با تعهدات حقوق بین‌الملل تل‌آویو و بهترین روش‌های ثابت‌شده برای کاهش آسیب به غیرنظامیان مغایرت دارد، این سلاح‌ها را مورد استفاده قرار داده‌اند.»
در ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی در رسانه‌های غربی منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از تسلیحات مورد نیاز اسرائیل در غزه را امریکا تأمین می‌کند و همه این سلاح‌ها برای کشتار غیرنظامیان استفاده می‌شود، اما واشینگتن زیر بار نمی‌رود. جنایات گسترده صهیونیست‌ها در غزه صدای نهاد‌های حقوق بشری و سازمان ملل را درآورده است، اما با وجود فاجعه انسانی در غزه، کنگره امریکا اخیراً بسته ۲۷ میلیارد دلاری کمک به اسرائیل را تصویب کرد تا صهیونیست‌ها با دست باز به نسل‌کشی فلسطینیان ادامه دهند. 
کمک‌های بی‌وقفه امریکا به رژیم صهیونیستی در شرایطی است که ارتش این رژیم از هفته گذشته حمله زمینی به رفح را شروع کرده که در همین مدت کوتاه صد‌ها هزار فلسطینی دوباره از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند. به گزارش خبرگزاری الجزیره، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یک‌شنبه اعلام کرد که طی روز‌های گذشته دست کم ۳۰۰ هزار نفر از شهر رفح خارج شده‌اند. این آژانس بین‌المللی تأکید کرد: «کوچ اجباری و غیرانسانی آوارگان فلسطینی از شهر رفح همچنان ادامه دارد.» آنروا تصریح کرد: «هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد تا آوارگان فلسطینی خود را به آنجا برسانند».

نظر شما