شناسهٔ خبر: 66607642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ماستمالی جنایت

روزنامه جوان

گزارش وزارت خارجه امریکا همچنان درباره اینکه اسرائیل قوانین جنگ را نقض می‌کند مردد است!

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نتیجه‌گیری گزارش وزارت خارجه امریکا درباره بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه با آنچه نهاد‌های حقوق بشری در هفت ماه گذشته روایت کرده‌اند در تضاد است که گفته واشینگتن شواهد کافی دال بر نقض اصل عدم استفاده از سلاح‌های امریکایی در کشتار غیرنظامیان ندارد؛ گزارشی که سند زنده‌ای از کتمان جنایات صهیونیست‌ها در غزه است که دست اشغالگران را برای کشتار بیشتر فلسطینیان باز می‌گذارد. 

به گزارش «جوان»، درحالی که جنایات ممتد ارتش اسرائیل در غزه برای جهانیان اثبات شده، دولتمردان امریکا چشمان خود را روی این نسل‌کشی بسته و کمافی‌السابق دنبال تطهیر چهره خون‌آلود صهیونیست‌ها از ارتکاب جنایت در حق فلسطینیان هستند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا جمعه شب در گزارشی ۵۰ صفحه‌ای که با دو روز تأخیر به کنگره ارائه شد، جزئیات تلاش‌های اسرائیل برای عمل در راستای قوانین بین‌المللی را شرح داد. به گزارش نشریه اکسیوس، بلینکن در این گزارش گفت: «اگرچه ما در مورد رویه‌ها و قوانین اسرائیل بینشی به دست آورده‌ایم، اما اطلاعات کاملی در مورد نحوه اجرای این فرآیند‌ها نداریم.» بلینکن همچنین گفت که در پاسخ به درخواست‌های ایالات متحده، اسرائیل برخی از اطلاعات را در مورد حوادث مربوط به آسیب غیرنظامیان به اشتراک گذاشته که وزارت خارجه در حال بررسی برای تعیین این است که آیا از مهمات امریکایی استفاده شده است یا خیر. بلینکن در این گزارش گفته است: «با توجه به اتکای قابل‌توجه اسرائیل به تسلیحات ساخت امریکا، معقول است که ارزیابی کنیم نیرو‌های اسرائیلی از ۷ اکتبر در مواردی که با تعهدات حقوق بین‌الملل آن و بهترین روش‌های ثابت شده برای کاهش آسیب غیرنظامیان مغایرت دارد، این سلاح‌ها را مورد استفاده قرار داده‌اند.» او گفت برخی سیستم‌های مورد استفاده اسرائیل مانند هواپیما‌های تهاجمی از ایالات متحده منشأ گرفته‌اند و احتمالاً در حوادثی که نگرانی‌هایی را در مورد رعایت قوانین بین‌المللی اسرائیل ایجاد می‌کند، دخیل بوده‌اند.» بلینکن افزود: «با توجه به ماهیت درگیری در غزه و فقدان پرسنل دولت ایالات متحده در محل، ارزیابی یا دستیابی به یافته‌های قطعی در مورد حوادث فردی دشوار است.»
لاپوشانی واشینگتن با واقعیات جاری در غزه فاصله‌ای عمیق دارد که در هفت ماه گذشته نزدیک به ۳۵ هزار فلسطینی در غزه شهید شده‌اند و گزارش ماه آوریل سازمان عفو بین‌الملل نشان داد که اسرائیل از سلاح‌های امریکایی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه استفاده کرده است، اما امریکا زیر بار نمی‌رود. برخی منابع می‌گویند که امریکا از زمان شروع جنگ در غزه، ۳۵ هزار تن تسلیحات را به سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده که بسیاری از آن‌ها در کشتار فلسطینیان مورد استفاده قرار گرفته است و تقلای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای دریافت تسلیحات بیشتر از غرب هم در این راستا قابل ارزیابی است. 

 تبرئه اسرائیل در کشتار غیرنظامیان 
با اینکه صد‌ها هزار فلسطینی ساکن غزه، از ماشین کشتار اسرائیل در امان نیستند و هر لحظه با مرگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، بلینکن سعی کرد صهیونیست‌ها را در کشتار غیرنظامی تبرئه کند. او در گزارش خود درباره جنایات اسرائیل در غزه تأکید می‌کند: «جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی می‌کند که ارتش اسرائیل در عملیات‌های نظامی یا امنیتی به غیرنظامیان آسیب وارد کرده است که احتمالاً از تجهیزات ارائه شده ایالات متحده استفاده شده است.»، اما وزیر خارجه امریکا صحت این گزارش‌ها را زیر سؤال برده و برای اینکه زوایای نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه همچنان پنهان بماند، مدعی شد: «جامعه اطلاعاتی ایالات متحده هیچ نشانه مستقیمی از هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان توسط اسرائیل ندارد.» بلینکن در ماه‌های اولیه جنگ نیز گفته بود: «اسرائیل به طور کامل با تلاش‌های دولت ایالات متحده برای به حداکثر رساندن جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه و توزیع آن در داخل غزه همکاری نکرده است.» گزارش محتاطانه بلینکن در تضاد با گزارش‌های سازمان ملل و نهاد‌های حقوق بشری است که در ماه‌های اخیر کشف گور‌های دسته جمعی در غزه را تأیید کرده و خواستار تحقیقات در این زمینه شده‌اند. 
وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد پیکر ۸۰ شهید را در سه گور دسته جمعی در محوطه‌بیمارستان الشفا غزه کشف کرده است. طبق گزارش خبرگزاری سما، سازمان دفاع مدنی غزه نیز اعلام کرد: «بیش از ۱۰ هزار شهید فلسطینی همچنان زیر آوار هستند و طرف‌های ذی‌ربط و خانواده‌های آن‌ها تا این لحظه نتوانسته‌اند پیکر شهدا را از زیر آوار بیرون بکشند.»
تصاویر و فیلم‌های زیادی درباره حمله مستقیم نظامیان اشغالگر به بیمارستان‌های غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان پناه گرفته در این مکان‌ها منتشر شده ولی این جنایت‌ها از دید کاخ سفید مغفول مانده است و حتی این وحشی‌گری را به نام حق دفاع مشروع اسرائیلی‌ها توجیه کرده‌اند. 
بنابراین، گزارش وزارت خارجه امریکا در عدم تأیید رسمی جنایات اسرائیل در غزه، اشتیاق واشینگتن برای نادیده گرفتن جنایات رژیم اشغالگر و کاهش موانع ایجاد شده برای اسرائیل با هدف گرسنگی دادن به مردم غزه است. با اینکه ده‌ها هزار فلسطینی به دست صهیونیست‌ها شهید و زخمی شده‌اند، اما مقامات امریکایی بدون متهم کردن اسرائیل، حماس را مسبب اصلی این وضعیت می‌دانند که به خاطر منافع گروهی خود فلسطینی‌ها را به کشتن می‌دهد. درحالی که به اذعان کارشناسان و افکارعمومی جهان، حماس برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی مبارزه می‌کند و این صهیونیست‌ها هستند که در راستای طرح‌های توسعه‌طلبی ارضی، نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری را تشدید می‌کنند. 
برخلاف ادعای بلینکن، امریکا از ریز جزئیات جنایات اسرائیل در غزه اطلاع دارد و مقامات تل‌آویو هر روز با رهبران کاخ سفید در تماس هستند و گزارش لحظه به لحظه به آن‌ها می‌دهند. حتی گفته می‌شود حمله زمینی به شهر رفح هم با چراغ سبز این کشور انجام شده است، اما مقامات واشینگتن از کم و کیف جنایت صهیونیست‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. دولت امریکا سعی دارد با این گزارش نه چندان شفاف و ادعای توقف صادرات سلاح به ارتش اسرائیل، از زیر بار فشار‌های خارجی که واشینگتن را شریک جرم صهیونیست‌ها در غزه می‌دانند خلاصی یابد، اما این‌گونه گزارش‌ها رد خون امریکایی‌ها در نسل‌کشی فلسطینیان را پاک نمی‌کند.

نظر شما