شناسهٔ خبر: 66625946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان کرمان:

برخی از مسئولان اعتقادی به غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

وحیدزاده گفت: برخی از مسئولان اعتقادی به غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند و اعتقاد دارند که فلسفه وجودی بهزیستی نگهداری از افراد دارای معلولیت است، اما این تندروی‌ها جامعه را با چالش مواجه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مراسم آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم افزود: برخی از مسئولان اعتقادی به غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند و اعتقاد دارند که فلسفه وجودی بهزیستی نگهداری از افراد دارای معلولیت است، اما این تندروی‌ها جامعه را با چالش مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در پیشگیری از ناهنجاری‌هایی بینایی سلامت جامعه فوق‌العاده موثر است، ادامه داد: باید حساسیت لازم ایجاد شود که طرح‌های غربالگری بهزیستی به خوبی اجرا شود تا دیگر شاهد رشد فزاینده معلولیت‌ها در کشور نباشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: بهزیستی برای اجرای بهتر و فراگیرتر این طرح با فرمانداری‌ها در ۲۵ شهرستان استان وارد مذاکره شده تا بتوان در اجرای حداکثری این طرح تلاش شود.

وی گفت:، چون منفعت طرح پیشگیری از تنبلی چشم به جامعه می‌رسد و منافع فردی ندارد باید با جدیت در شورا‌های اداری هم مطرح و از آن حمایت شود.

او اعلام کرد: ما در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله نگرانی‌هایی در خصوص همکاری‌های بین بخشی داشته و داریم. 

سپس معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان نیز با بیان اینکه پیدایش یک معلولیت در جامعه هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بر دوش دولت می‌گذارد که از جیب مردم هزینه خواهد شد، گفت: پس می‌طلبد که ما بیماریابی کنیم و یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها همین تنبلی چشم است که طبق آمار ۱۲درصد افراد سه تا ۱۲ سال مبتلا به این بیماری هستند.

خسرو ملک شاهی افزود: سال گذشته ۱۸۹ هزار کودک بین سه تا ۶ سال داشتیم که باید غربال می‌شدند، اما به دلیل مشکلات و محدودیت‌های موجود در سطح جامعه در سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر یعنی حدود ۷۸ درصد جامعه را غربال کردیم در حالیکه میانگین کشوری ۸۵ درصد است.

او اظهار داشت:امیدواریم امسال از میانگین کشوری هم بالاتر برویم اگرچه این عدد پنج سال پیش ۵۹ درصد بود و رشد ما در این مدت خوب بوده است.

نظر شما