شناسهٔ خبر: 66625175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سارق ۱۰ میلیاردی ارز دیجیتال در رشت دستگیر شد

رشت - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با ترفند بازگرداندن ارز دیجیتال شاکی، ۱۰ میلیارد ریال از وی سرقت کرده است، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر بیان کرد: یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام کرد که پارسال ۱۰ میلیارد ریال بیت کوین استخراج و نگهداری کرده که پس از مدتی تلفن همراه وی دچار مشکل شده و دیگر امکان دسترسی به ارز خود را ندارد.

وی اظهار کرد: شاکی حدود یک سال تلاش کرده که دوباره به ارز خود دسترسی پیدا کند ولی پس از ورود به اکانت کاربری متوجه شده که موجودی کیف پول دیجیتال وی به سرقت رفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته، متهم این پرونده و آدرس محل سکونتش در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: این فرد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان خاطرنشان کرد: متهم در مواجهه با مستندات پرونده عنوان کرد، شاکی برای بازگرداندن اکانت نرم‌افزار ارز دیجیتال خود، جیمیل و رمز آن را در اختیار او قرار داده که پس از اقدامات فنی و بازیابی، موجودی حساب شاکی را سرقت کرده و به او گفته نتوانستم آن را بازیابی کنم.

این مقام انتظامی به معرفی متهم ۳۴ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی کنترل آن‌ به‌صورت فیزیکی غیرقابل امکان است، گفت: ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی مهم‌ترین عامل صیانت در فضای مجازی است.

سرهنگ نقی مهر در پایان از شهروندان خواست در راستای افزایش سطح آگاهی، پیشگیری از جرایم فضای مجازی و جهت دریافت محتوا آموزشی به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir مراجعه کنند.

کشف ۱۶ تن کود شیمیایی احتکار شده در لاهیجان

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف ۱۶ تن کود شیمیایی احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید محمدی نسب با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار کود شیمایی داخل انبار منزلی در یکی از روستاهای شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و به همراه نمایندگان اداره جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از کشف ۱۶ تن کود شیمیایی احتکار شده در بازرسی از این مکان خبر داد و با اعلام اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه متهم ۴۵ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

نظر شما