شناسهٔ خبر: 66624920 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی ۱۲ مرکز شورای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران از راه اندازی متمرکز ۱۲ مرکز شورای حل اختلاف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی القاصی مهر در نشست مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت هم افزایی حوزه تولید افزود: اختصاص شعب تخصصی در واحد‌های قضایی استان تهران در شهرک‌های صنعتی از جمله اقدمات دستگاه قضا برای حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع موانع تولید است.
 
<div id="video-display-embed-code_11105115"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232072/11105115?width=600&height=350"></script></div>
 
رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین از تشکیل ۱۲ کارگروه برای پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی و رفع موانع موجود ذیل دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران خبر داد و هدف از تشکیل این کارگروه‌ها را ارائه راهکار‌های اجرایی و عملیاتی به‌منظور رفع آسیب‌ها، موانع و مشکلات شناسایی شده در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی در قالب یک اتاق فکر مشترک عنوان کرد.
 
القاصی مهر گفت: سامانه‌ای در دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان تهران برای ارتباط برخط واحد‌های تولیدی در سراسر استان با این ستاد راه اندازی شده است تا تولیدکنندگان درخواست‌ها و مشکلات خود را بدون نیاز به حضور در دادگستری ارسال کنند.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران، تشکیل شناسنامه برای واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی در دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات دادگستری استان تهران در جهت حمایت از تولید بیان کرد.
 
القاصی مهر با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با اداره تسویه ورشکستگی دادگستری به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی ورشکسته انجام شده است افزود: با همفکری و مشورت با بخش‌های مختلف، ۴۰ مشکل اساسی در خصوص واحد‌های تولیدی شناسایی، دسته بندی و به دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت صمت و بخش‌های دیگر ابلاغ شده است.
 
<div id="video-display-embed-code_11105089"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232072/11105089?width=600&height=350"></script></div>
 
رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه از نقض حکم خلع ید به مساحت ۳۶۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی عباس‌آباد با بیش از ۲۲۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال در محدوده این اراضی خبر داد و گفت: نقض حکم ابطال سند مالکیت ۲۳ هکتار از اراضی شهرک صنعتی دماوند ۲ و ایجاد شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان جدید از جمله اقداماتی است که در جهت حمایت از چرخه تولید و صنعت در دادگستری کل استان تهران صورت گرفته است.
 
القاصی مهر، در ادامه با اشاره به رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس‌آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و صدور مجوز حفاری دو حلقه چاه آب عنوان کرد: با پیگیری دستگاه قضا، مشکل اسناد مالکیت شهرک شمس‌آباد پس از ۱۲ سال وقفه حل و بیش از هزار و ۶۰۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شد.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران رفع اختلاف شرکت شهرک‌های صنعتی استان و شهرداری‌های استان در خصوص عدم شمولیت قانون شهرداری‌ها نسبت به محدوده عملیاتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده در جهت حمایت از تولید بیان کرد.
 
القاصی مهر در ادامه از رفع مشکلات مرتبط با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان با پیگیری دستگاه قضا در استان تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور مجوز تغییر کاربری شهرک‌های صنعتی به مساحت ۵۰۰ هکتار مورد پیگیری قرار گرفت و از انسداد چاه‌های آب شهرک‌های صنعتی چرمشهر و سالاریه با وجود صدور حکم قضایی و انسداد راه دسترسی منتهی به شهرک صنعتی عباس‌آباد پیشگیری به‌عمل آمد.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران، افزود: مشکل صدور کارت بازرگانی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق پذیرش دفترچه قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان استثنائات هم رفع شد. 
 
رئیس کل دادگستری استان تهران از کاهش پرونده‌های مربوط به واحد‌های تولیدی از سال ۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: تعداد پرونده‌ها از ۶۶ هزار پرونده در سال ۹۶ به ۷ هزار پرونده در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده که نشان می‌دهد اقدامات انجام شده در جهت حل مشکل تولید نتیجه بخش بوده است.
 
القاصی مهر همچنین از آزادسازی بیش از ۹۰ هکتار از اراضی صنعتی از طریق تعیین تکلیف اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی خبر داد.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران از احصاء ۷ مشکل و چالش اساسی در جریان بازدید معاون اول دستگاه قضا از شهرک صنعتی شمس‌آباد خبر داد و گفت: این ۷ مشکل و چالش به‌صورت مکتوب به دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه منعکس خواهد شد.

نظر شما