شناسهٔ خبر: 66814361 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

زمان عرضه سهند سایپا اعلام شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

سهند پارس خودرو در دو تیپ S و G تحویل مشتریان می‌شود. سهند S به عنوان مدل پایه به بازار می‌آید و سهند G نسخه فول آپشن محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، اواسط دهه ۹۰، سایپا سدان جمع و جوری را با نام ساینا روانه بازار کرد تا جای پراید را بگیرد. چندی بعدی، دومین خودروساز بزرگ کشور، فیس لیفتی از ساینا S را با نام سایپا سهند در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی کرد.

طراحی ظاهری و داخلی و آپشن‌های سهند مدرن‌تر از ساینا S است و سال ۱۴۰۳ روانه بازار می‌شود. با تغییر برنامه‌های سایپا، تولید این ماشین جدید به پارس خودرو محول شد و سهند پارس خودرو نام گرفت تا علاوه بر تغییر اسم، لوگوی سایپا روی جلوپنجره، صندوق عقب و فرمان جای خود را به نشان پارس خودرو بدهد.

مشخصات سهند پارس خودرو تفاوت جزیی با ساینا S دارد. ماشین سهند تیپ S و تیپ G مدل‌هایی هستند که کاتالوگ آنها توسط پارس خودرو منتشر شده است. اولین مدل از این خودرو با نام سهند S و امکانات پایه از طریق سامانه یکپارچه در دسترس خریداران قرار گرفت.

سهند پارس خودرو از نوع جدیدتر این موتور با کد شناسایی M15GSI استفاده می‌کند که با تغییراتی روی سرسیلندر، منیفولد و هدرز و مجهز شدن به سیستم زمان‌بندی سوپاپ و دریچه گاز برقی، ۳ اسب بخار و ۱۰ نیوتن.متر خروجی بیشتری معادل ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن.متر تولید می‌کند. البته این به‌روزرسانی‌ها به گونه‌ای نیست که تفاوت چشمگیری روی مشخصات سهند S از نظر شتاب، سرعت و مصرف سوخت یا هم‌خانواده‌های X200 شامل سایپا ساینا، کوییک و تیبا داشته باشد.

سهند پارس خودرو روی پلتفرم X200 ساخته شده است که پیش از این برای تولید تیبا، ساینا و کوییک نیز به کار رفته بود. از این رو، نباید از سهند اس انتظار یک خودرو کاملا مدرن و جدید را داشت. با این حال، طراحی نمای جلو و عقب موجب شده تا شکل و شمایل بهتری نسبت به ساینا S داشته باشد.

کابین سهند پارس خودرو نسبت به ساینا بهبود یافته و طرحی جدیدتر و مدرن‌تر پیدا کرده است. هر چند این طرح نمای به‌روزتری از داشبوردهای ساینا و کوییک ارائه می‌دهد، اما به دلیل ذات اقتصادی سهند S با متریال کم‌کیفیت ساخته شده است. اگرچه کیلومترشمار آنالوگ و عقربه‌ای است، اما گرافیک اسپرتی دارد و پشت فرمان دی کات دیده می‌شود.

سهند پارس خودرو در دو تیپ S و G تحویل مشتریان می‌شود. سهند S به عنوان مدل پایه به بازار می‌آید و سهند G نسخه فول آپشن محسوب می‌شود.

کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری، دیلایت، اتولایت، سیستم پایش فشار تایر، فرمان دی کات، صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس، آینه جانبی برقی و سنسور دنده عقب امکاناتی است که در سهند اس قرار دارد.

دکمه‌های کنترلی روی فرمان، صندلی چرمی و پارچه‌ای، تریم داخلی دو رنگ، گرمکن آینه بغل، سانروف، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین عقب، ۲ بلندگو عقب و آنتن کوسه‌ای، آپشن‌هایی‌ست که به تیپ G سهند اضافه شده است.

براساس شنیده‌ها، تابستان ۱۴۰۳ خودرو سهند عرضه خواهد شد.

خودرو۴۵

 

نظر شما