شناسهٔ خبر: 66624619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نیستان عرضه کرد؛

بازنشر روایت داستانی زندگی حضرت زینب (س)

چاپ سی‌وهشتم «آفتاب در حجاب» اثر سیدمهدی شجاعی از سوی نشر نیستان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «آفتاب در حجاب» روایتی است از زندگی حضرت زینب از کودکی تا وفات؛ اثری که ماندگاریش از حال پیداست؛ رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی، به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب پرداخته است.

راوی دانای کلی است نامحدود که در تمام روایت حضرت زینب را مخاطب قرار داده و روایتش را پیش می‌برد؛ فرمی که در ادبیات داستانی ایران نمونه‌اش کمتر دیده شده است.

داستان از کابوس حضرت زینب در کودکی آغاز می‌شود: «چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر دوختی، لب برچیدی و گفتی: «خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است. طوفانی که مرا و همه چیز را به این سو و آن سو پرت می‌کند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به سویش پرکشید…»»

داستان از این کابوس که گواه رحلت پیامبر است و شهادت مادر و پدر آغاز می‌شود و در انتهای کتاب باز به همین خواب پریشان می‌رسیم: «تعبیر شد خواب کودکی‌های من پیامبر! و من اکنون با یک دنیا مصیبت و غربت تنها مانده‌ام…»

هم زمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران شما می‌توانید این کتاب و سایر کتاب‌های منتشره از سوی نشر نیستان را با ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان از طریق درگاه نشر نیستان به آدرس neyestanbook.com تهیه کنید.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما